וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: הקיצוץ אושר בפרלמנט - מפגינים הבעירו חנויות

13.2.2012 / 2:53

במקביל לאישור תוכנית הצנע שהבטיחה למדינה חבילת סיוע מהאיחוד האירופי, הבעירו רעולי פנים מסעדות ובתי קפה באתונה. הקואליציה סילקה מחוקקים שלא הצביעו בעד הקיצוץ

לאחר שאישר הלילה (שני) הפרלמנט היווני את הקיצוץ המאסיבי שיבטיח למדינה סיוע כלכלי מהאיחוד האירופי, סולקו ממנו 43 מחוקקים אשר התנגדו או נמנעו בהצבעה על הגזירות הכלכליות החדשות. הקואליציה היוונית סילקה 22 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית, המונה 83 מחוקקים, וכן 21 מחוקקים מהמפלגה השמרנית, לה 83 חברי פרלמנט. בשל המהלך, הצטמצם בפרלמנט כוחן של שתי המפלגות המרכיבות את הקואליציה.

ראש הממשלה, לוקאס פאפאדמוס, הודה כי יישום התוכנית לא יהיה קל, אך הוסיף כי "לפנינו תוכנית כלכלית מלאה ואמינה שתעזור לנו לצאת מהמשבר הכלכלי". בהתייחסו לגזרות שיוטלו על אזרחיו, אמר פאפאדמוס כי "יישום מלא של התוכנית הכלכלית פירושה הקרבה לטווח הקצר עבור העם היווני".

במקביל לאישור קיצוץ בגובה של 3.3 מיליארד אירו בתקציב המדינה, התאספו אלפי מפגינים בבירה, אתונה, במחאה על התוכנית הכלכלית החדשה, אשר צפויה לפגוע בשכרם של עובדי ציבור ואף להוריד את שכר המינימום במדינה. כ-6,000 שוטרים פיזרו את המפגינים מחוץ לבניין הפרלמנט באמצעות גז מדמיע, לא לפני שהועלו באש בתי קולנוע, מסעדות, חנויות ובנקים במרכז העיר, בידי רעולי פנים.

הפגנות אלימות ביוון על רקע תכנית הצנע פברואר 2012. רויטרס
השוטרים פיזרו את המפגינים בגז מדמיע. ההפגנות האלימות ביוון, הלילה/רויטרס

הטלוויזיה הממלכתית ביוון דיווחה כי גילויי האלימות לא היו נחלתה הבלעדית של אתונה, וכי אירועים דומים נרשמו באי התיירותי כרתים, בעיר הצפונית סלוניקי וכן בערים נוספות במרכז המדינה. לפי דיווחי המשטרה, 34 חנויות נבזזו במהלך האירועים.

"לאלימות אין מקום במדינה דמוקרטית"

פאפאדמוס הגיב לפרעות שהתפרצו במדינה עוד בטרם אושר הקיצוץ, ואמר בנאום בפני הפרלמנט כי "לתופעות כמו ונדליזם, אלימות והרס אין מקום במדינה דמוקרטית, ואנו לא נסבול אותן". הוא קרא למחוקקים לתמוך בתכנית הצנע, והזהיר כי "ההחלטה הלא נכונה" עלולה להוביל לפשיטת רגל ויציאה מגוש האירו.

הקיצוץ אושר, כאמור, בפרלמנט ברוב של 199 מול 74, במטרה להימנע ממצב של חדלות פירעון בחודש מארס הקרוב ולהבטיח קבלת חבילת סיוע בהיקף של 130 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי. הדיונים בפרלמנט, שהחלו בשעות הצהריים, נערכו לאחר ששרי האוצר של גוש האירו סירבו לאשר בסוף השבוע את חבילת החילוץ ליוון, בטענה כי צעדי הצנע של הממשלה שאושרו ביום חמישי אינם מספקים.

מוקדם יותר אמר שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, כי הבטחותיה של יוון לצעדי צנע אינן מספקות משום שהיא כבר הפרה כל כך הרבה הבטחות וחייבת לשנות באופן דרמטי את דרכיה. בראיון לעיתון "ולט אם זונטאג" אמר שויבלה כי הישארותה של יוון בגוש היורו תלויה רק בה. "הבטחותיה של יוון כבר לא מספקות אותנו", אמר. "בתוכנית הצנע החדשה הם יצטרכו ליישם חלקים מהתוכניות הישנות ולחסוך". בראיון ציטט שויבלה סקר דעת קהל שנערך לאחרונה בגרמניה ובו רוב הנשאלים אמרו כי הם מוכנים לעזור ליוון.

עוד בנושא
יוון: הפרלמנט אישר הקיצוץ, המונים מפגינים ברחוב
יוון תאשר תוכנית קיצוצים כדי לקבל חבילת חילוץ
הסדר ביוון: תתאפשר קבלת הסיוע האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully