וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון תאשר תוכנית קיצוצים כדי לקבל חבילת חילוץ

סוכניות הידיעות

11.2.2012 / 14:52

ראש הממשלה היווני השיג את אישור הממשלה לבצע קיצוצים נוספים, כדי להבטיח חבילת סיוע בינלאומית נוספת שתמנע את קריסתה הכלכלית של המדינה. "לעשות הכל כדי שהתוכנית תאושר"

הפרלמנט היווני צפוי לאשר מחר (ראשון) תוכנית קיצוצים נרחבת יותר מזו שאישר ביום חמישי, במטרה לסלול את הדרך לחבילת חילוץ נוספת שתמנע מיוון חדלות פירעון.

ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס, השיג אתמול את אישור הממשלה לקיצוצים נוספים אשר נדרשים על מנת להבטיח חבילת סיוע בינלאומית נוספת שתמנע קריסה כלכלית של המדינה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. ההסכמה הגיעה לאחר שהצעותיה הראשונות של יוון לקיצוצים נדחו על ידי שרי האוצר האירופיים בטענה כי הם אינם מספקים.

"ממשלת יוון אישרה את הקיצוצים פה אחד", אמר גורם בממשלה אשר סירב להזדהות לבלומברג. הפרלמנט היווני צפוי להצביע מחר על אמצעי הצנע החדשים, אשר שווים ל-7% מהתמ"ג בשלוש השנים הבאות, ועל המרת אג"ח, שתפחית 100 מיליארד יורו מהאחזקות הפרטיות בשווי יותר מ-200 מיליארד יורו באג"ח יווניות.

אנליסטים מעריכים כי חבילת הצנע השנויה במחלוקת תאושר על ידי הפרלמנט ביום ראשון, לאחר שהיום תידון בוועדה מיוחדת, אך המצב הפוליטי ביוון נותר מאוד מתוח וכמה מחברי הפרלמנט אמרו כי הם צפויים להצביע נגד התוכנית.

למנוע שביתות ועיכוב משכורות

"המחיר החברתי של התוכנית הזו נמוך בהשוואה לאסון הכלכלי והחברתי שיפקוד אותנו אם לא נאמץ אותה", אמר אתמול פפדמוס לשרים ביוון. "השלמת התוכנית ותמיכה כלכלית יחזקו את עתידה של ממשלתנו בגוש היורו".

אישור התוכנית בממשלה סיכם שבוע של מתיחות גדולה באתונה, לאחר שנציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית דנו עם ממשלת יוון בנוגע לתנאים הנדרשים לקבלת חבילת החילוץ השנייה, בשווי 130 מיליארד יורו (172 מיליארד דולר). לאחר דיונים ארוכים הגיע פפדמוס להסכם עם הקואליציה ביוון לגבי חבילת קיצוצים, אך שרי האוצר של גוש היורו אמרו לו אתמול כי היא אינה מספקת, והורו לבצע קיצוצים נוספים בסך 325 מיליון יורו לפני שיסכים לאשר את חבילת החילוץ השנייה.

אתמול התפטרו 5 שרים בממשלתו של פפדמוס בתוך שעות ספורות, ובאתונה נערכו הפגנות סוערות ואלימות נגד הצנע, בהן התעמתו המפגינים עם כוחות המשטרה, על רקע שביתה כללית בת 48 שעות. "מי שלא מסכים ולא מצביע בעד התוכנית החדשה לא צריך להישאר בממשלה", אמר פפדמוס לשרי ממשלתו. אי ודאות פוליטית, אמר פפדמוס, היא הסיבה העיקרית ששרי האוצר של גוש היורו לא אישרו את התוכנית.

יוון זקוקה לאישור חבילת החילוץ לפני ה-20 במארס, אז היא צריכה לפרוע אג"ח בסך 14.5 מיליארד יורו. אם לא תושג חבילת החילוץ השנייה, 11 מיליון יוונים יסבלו מחדלות פירעון שתעכב משכורות ופנסיות ותשבית בתי ספר, בתי חולים ועסקים, הזהיר פפדמוס. שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, אמר כי ההצבעה על התוכנית היא למעשה הצבעה על חברותה של יוון בגוש היורו. "אם אנחנו רואים את הישועה והעתיד של המדינה בגוש יורו, באירופה, אנחנו צריכים לעשות כל שנוכל כדי שהתוכנית הזו תאושר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully