וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: הפרלמנט אישר הקיצוץ, המונים מפגינים ברחוב

13.2.2012 / 1:06

אלפי שוטרים מנסים לפזר את המפגינים בגז מדמיע, כשבמקביל אישר הפרלמנט קיצוץ של 3.3 מיליארד אירו, כדי לקבל חבילת סיוע בהיקף 130 מיליארד יורו, אחרת יגיעו לחדלות פרעון

300 חברי הפרלמנט היווני אישרו הלילה (שני) קיצוץ נוסף בתקציב המדינה, בגובה של 3.3 מיליארד אירו, כדי להבטיח קבלת חבילת סיוע בהיקף של 130 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי, בניסיון להימנע ממצב של חדלות פירעון במארס.

הדיונים בפרלמנט, שהחלו בשעות הצהריים, נערכו לאחר ששרי האוצר של גוש האירו סירבו לאשר בסוף השבוע את חבילת החילוץ ליוון, בטענה כי צעדי הצנע של הממשלה שאושרו ביום חמישי אינם מספקים.

במקביל ברחובות הבירה, אתונה, פועלים כ-6,000 שוטרים בפיזורים של אלפי מפגינים באמצעות גז מדמיע מחוץ לבניין הפרלמנט בעיר.

במהלך הדיונים, השליך חבר הפרלמנט מהמפלגה הקומוניסטית היוונית, גיורגוס מבריקוס, את הספר שכולל את הצעת הקיצוצים אל עבר שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, שהתריע כי "אם הקיצוצים לא יעברו, המדינה תפשוט את הרגל".

מהומות, התפרעויות וקרבות רחוב לקראת אישור הקיצוצים בפרלמנט, אתונה, יוון, 28-29 ביוני 2011. רויטרס
הפרלמנט יקצץ בזמן שרבבות מפגינים ברחובות?/רויטרס

ראש ממשלת יוון, לוקאס פאפאדמוס הזהיר כי חדלות פירעון של יוון "תעמיד את המדינה בהרפתקה הרת אסון". פאפאדמוס הוסיף כי "המדינה תיכנס למערבולת של מיתון, אבטלה, חוסר יציבות וסבל מתמשך, שיובילו בסופו של דבר ליציאתנו מהיורו". המפלגה הקומוניסטית הגיבה לדבריו של פאפאדמוס ואמרה כי הוא משקר ומשתמש בתכסיסי הפחדה".

מוקדם יותר אמר שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, כי הבטחותיה של יוון לצעדי צנע אינן מספקות משום שהיא כבר הפרה כל כך הרבה הבטחות וחייבת לשנות באופן דרמטי את דרכיה. בראיון לעיתון "ולט אם זונטאג" אמר שויבלה כי הישארותה של יוון בגוש היורו תלויה רק בה. "הבטחותיה של יוון כבר לא מספקות אותנו", אמר. "בתוכנית הצנע החדשה הם יצטרכו ליישם חלקים מהתוכניות הישנות ולחסוך". בראיון ציטט שויבלה סקר דעת קהל שנערך לאחרונה בגרמניה ובו רוב הנשאלים אמרו כי הם מוכנים לעזור ליוון.

(עדכון ראשון - 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully