וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פלסטינים איבטחו מתפללים בקבר יוסף

יהושע בריינר

12.2.2012 / 12:29

נוהל חד פעמי באישורו של אלוף פיקוד מרכז, לפיו ייכנסו ישראלים לקבר יוסף ללא ליווי צה"ל, יצא לפועל. ביום חמישי האחרון נכנסו מתפללים באבטחת שוטרים פלסטינים בלבד

לראשונה נכנסה קבוצת ישראלים לתפילה בקבר יוסף בשכם תחת אבטחה וליווי מלא של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בלבד, וללא אבטחה של צה"ל, אך באישורו המלא של אלוף פיקוד מרכז, כך נודע לוואלה! חדשות.

הנוהל נוסה לראשונה בליל חמישי האחרון, כשקבוצה של כ-15 חרדים מבני ברק, בראשות הרב מרדכי גרוס, ביקשה להיכנס לשכם על מנת להתפלל במתחם הקבר לשלומו של הרב שלום אלישיב שמאושפז במצב קשה. גורמים בפיקוד מרכז אישרו את כניסת המתפללים, אולם הודיעו להם כי בשל העובדה שהודיעו על רצונם רק בבוקר אותו יום – לא יצליחו לארגן להם אבטחה של צה"ל, אך האבטחה תיעשה על ידי המשטרה הפלסטינית בשכם בלבד.

ואכן, בשעה 22:00 הגיע הרב גרוס עם חסידיו אל מחסום חווארה, שם קיבל את פניו נציג צה"ל ומהעבר השני של המחסום המתינו עשרות שוטרים פלסטינים. המתפללים נכנסו עם רכביהם הפרטיים לשכם כאשר הם מכותרים בשוטרים פלסטיניים חמושים, שהכניסו אותם אל הקבר, שם התפללו במשך שעה, כולל תקיעה בעשרה שופרות. בכל הזמן הזה נשארו השוטרים הפלסטינים סביב מתחם הקבר עם נשקיהם האישיים. בסיום התפילה הודו הרב גרוס והמתפללים לפלסטיניים, לחצו את ידיהם והרב גרוס אף בירך אותם.

"האלוף גילה רגישות גדולה"

"האלוף מזרחי באופן אישי תיאם את כניסתנו מול הפלסטינים וגילה רגישות גדולה מאוד לשלומו של הרב אלישיב", אומר עוזרו של הרב גרוס יואל פרץ שאירגן את הכניסה, "הוא השקיע מאמצים כבירים ואירגן את הכניסה המיוחדת לקבר והיה בזה משהו מרגש. הם קיבלו אותנו בצורה יפה מאוד ומכובדת. אירוע כזה רק מקרב את השלום ביננו".

לפי מה שהיה נהוג עד כה, מדי כמה שבועות מקיים צה"ל כניסה מסודרת אל מתחם הקבר תחת אבטחה כבדה בתיאום מול הפלסטינים. כניסה תחת אבטחה פלסטינית לבדה וללא כל נציגות מצה"ל יכולה להעיד על שיתוף הפעולה ההולך וגובר בין פיקוד מרכז למנגנוני הביטחון הפלסטינים.

בימין, לעומת זאת, לא מרוצים ממה שהם מגדירים כתקדים מסוכן. "אין לפלסטינים שום זכות בקבר יוסף, ועצם זה ששוטרים פלסטינים חמושים נמצאים במתחם הקבר מנוגדת להסכמי אוסלו שקבעו כי המקום הוא יהודי", אומר מאיר ברטלר, מראשי נוער הגבעות ו"גרעין שכם". הוא הוסיף כי "מי שצריך להיות בקבר יוסף זה אנחנו ביחד עם צה"ל. כל זמן וכל פעולה חד צדדית שכזאת בליווי הפלסטיניים וללא הצבא הוא תקדים שאנו מתנגדים אליו בצורה החריפה ביותר". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "אין כל שינוי במדיניות צה"ל. האישור ניתן באופן חריג".

עוד בנושא:
צה"ל יגביל התחמשות המשטרה הפלסטינית בקבר יוסף
הלילה: עימותים בקבר יוסף בין צה"ל למתפללים
צלבי קרס בקבר יוסף: "רק ברברים מסוגלים לכך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully