וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תראי את זה, הליגה הערבית" - צפו בזוועות מסוריה

ניר יהב

11.2.2012 / 19:31

המשוריין הסורי, שפעל על פי הצלם בעיר דומא, ירה לכל עבר כשעליו מתנוססת תמונתו של הנשיא בשאר אסד. עד כה נמנו היום בסוריה 46 הרוגים, 20 מהם בחומס

על רקע הקרבות האלימים בין אזרחי סוריה לכוחות הביטחון, פורסם היום (שבת) סרטון נוסף הממחיש את אדישות המשטר לחיי אדם. הסרטון מציג נגמ"ש שיורה ללא הבחנה ולכל עבר, כשתמונתו של הנשיא בשאר אסד תלויה עליו. צלם הסרטון בעיר דומא זועק "אללה אכבר" לאורך כל צילום הקטע.

בשלב מסוים גם נוקב הצלם בתאריך של היום, 11 בפברואר 2012, ואומר "תראי את זה, הליגה הערבית. תראי את זה, רוסיה. זהו הצבא של אסד". נראה כי מדובר בתותח נ"מ מתוצרת רוסיה, הנפוץ מאוד בצבא הסורי, ששמו ZSU-23-4, ומכונה במערב "שילקה".

רכב צבאי שנפגע בלחימה בין צבא סוריה למורדים בעיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
כוחות המורדים מגיעים להישגים גם נגד משוריינים דוגמת הנגמ"ש שבסרטון/רויטרס

גם היום, מניין ההרוגים בסוריה הוסיף לעלות: 46 בני אדם נהרגו מהפצצות כוחות הביטחון במדינה, כ-20 מתוכם בעיר חומס. בנוסף, חמושים בדמשק ירו היום למוות בגנרל עיסא אל-חולי, קצין בכיר בצבא הסורי ששימש כרופא ומנהל בית חולים בעיר. אל-חולי הוא הקצין הבכיר ביותר שנהרג בדמשק מאז תחילת המרד נגד אסד.

אתמול אירע פיגוע בעיר חלב, בו נהרגו 28 בני אדם ונפצעו מאות. הבוקר טענו מקורות רשמיים בארצות הברית כי הפלג העירקי של ארגון הטרור אל-קאעדה הוא שביצע את שני פיגועי התופת בדמשק בחודש שעבר.

בתוך כך, הודיעה סוריה ללוב וטוניסיה כי עליהן לסגור את השגרירויות שלהן בדמשק בתוך 72 שעות, לאחר ששתי המדינות הכריזו על צעדים דומים כנגד דמשק. ההוראה ניתנה, ככל הנראה, לאחר שביום חמישי האחרון אמרה לוב כי לצוותי סוריה בטריפולי יש שלושה ימים לעזוב את המדינה, ואילו טוניסיה אמרה שפתחה בהליכי גירוש של שגריר סוריה ממדינתה.

עוד על המתרחש בסוריה:
הטבח בסוריה: גנרל בכיר נורה למוות
דיווח בסוריה: 28 נהרגו בפיגוע במטה ביטחוני בחלב
גורמים רשמיים בארה"ב: אל-קאעדה אחראי לפיגועים בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully