וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להדחת מובארק: מחלוקות בין חילונים ומוסלמים

ניר יהב

11.2.2012 / 13:37

רוב הציבור מהשמאל החילוני ותנועות הנוער צפויים להיענות לקריאה לשבות במשך היום כחלק מדרישתם להעביר את השלטון לידיים אזרחיות. גופים איסלמיים: מרי אזרחי- קריאה לחורבן

במצרים מציינים היום (שבת) את יום השנה להדחתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. תנועות המהפכה ותנועות נוער רבות קראו לציבור המצרי להפגין ולשבות כחלק מ"מרי אזרחי", שעליו הכריזו לרגל יום זה. במקביל פרסמה המועצה הצבאית העליונה הודעה שבה הזהירה את הציבור לבל יעורר אנרכיה ומהומות. לאחר שאתמול נערכו הפגנות גדולות לציון יום השנה, מדיווחים הבוקר עולה כי התנועה בקהיר מתנהלת כרגיל ואין כרגע היענות גדולה מדי לקריאה לשבות.

רוב הציבור מהשמאל החילוני צפוי להיענות היום לקריאות לערוך שביתה, אולם הגופים האיסלמיים – ביניהם התנועה האיסלמית והמפלגה הסלפית שזכו יחדיו ברוב של כ-70 אחוז בפרלמנט המצרי – הודיעו כי הם מתנגדים לצעד. שייח' אוניברסיטת אל-אזהר, ד"ר אחמד אל-טיב, אחד מאישי הדת החשובים במצרים, אמר כי הקריאה למרי אזרחי ולשביתה כללית היא קריאה ל"חורבן".

"להעביר את השלטון לידיים אזרחיות"

תנועת האחים המוסלמים, הזוכה לכמעט ממחצית ממושבי הפרלמנט, הודיעה כי הקריאה למרי אזרחי שבאה במקביל ליום השנה להדחתו של מובארק "היא צעד מסוכן מאד, שעלול לפגוע באינטרסים של המולדת ובעתידה ועלול לפגוע אף במצב הכלכלי באופן שיביא לקריסת המדינה".

התנועות שקראו למרי אזרחי הוסיפו ואמרו כי על המועצה הצבאית העליונה לסיים את תפקידה ולהעביר את השלטון לידיים אזרחים. רוב מי שקרא למרי אזרחי ולשביתה הן תנועות סטודנטיאליות-חילוניות מהשמאל. בהודעת המועצה הצבאית בתגובה לקריאות למרי אזרחי נמסר: "מצרים עומדת בפני מזימות שמטרתן לפגוע במהפכה ... בכוונתנו להעביר את השלטון לידיים אזרחיות בתום תקופת המעבר".

לפני שנה, כאמור, יצא סגנו של מובארק, עומאר סלימאן, ובהודעה קצרה בת 37 שניות הודיע כי מובארק מעביר את השליטה לידי המועצה הצבאית העליונה. הציבור המצרי חגג לאורך כל הלילה את הודעתו של סלימאן ומאז הוא קורא ללא הרף להעביר את השלטון מידי הצבא לידיים אזרחיות.

עוד באותו נושא:
קהיר: מפגינים זועמים הציתו את בניין רשות המסים
מובארק למנהיגי העולם: "הצילו אותי מחבל התלייה"
פרקליטו של מובארק: הוא עדיין נשיא מצרים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully