וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר: מפגינים זועמים הציתו את בניין רשות המסים

5.2.2012 / 1:29

העימותים האלימים במצרים נמשכים מאז "הטבח בפורט סעיד" שהוביל למותם של 74 בני אדם בתום משחק כדורגל. הבניין שהוצת נמצא בסמוך למשרד הפנים - שם התרכזו רוב הפגנות המחאה

בניין רשות המסים המצרית בקהיר, הסמוך למשרד הפנים המצרי, הוצת הלילה (ראשון) על ידי מפגינים המוחים נגד השלטון – כך דווח בערוץ הטלוויזיה המצרי הממלכתי. המפגינים מחו נגד השלטון וקראו להדחת המועצה הצבאית המושלת היום במדינה ולהדחתם של בכירים נוספים, בהם שר הפנים, הגנרל מוחמד איברהים ופרקליט המדינה.

ההפגנה נערכת על רקע הפגנות ועימותים אלימים מרובים שאירעו בימים האחרונים, מאז "הטבח בפורט סעיד" שבמהלכו נהרגו 74 בני אדם אחרי משחק כדורגל. מאז, המוני מצרים מוחים ומפנים את זעמם כלפי השלטון במחאה על אוזלת ידם בעקבות האסון. מאז תחילת המהומות נהרגו שבעה מפגינים.

ביום שישי דווח כי תושבים מפורט סעיד הצליחו לתפוס אדם החשוד במעורבות באירועי הטבח שאירע ברביעי במגרש הכדורגל, בין הקבוצה המקומית "אל-מסרי" שגברה במפתיע על קבוצת הפאר מקהיר "אל-אהלי". אוהדי הקבוצה המנצחת פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי "אל-אהלי" והשליכו אבנים ובקבוקים. במהומה הגדולה שנוצרה ביציע נרמסו עשרות ונחנקו למוות, וכאמור, מספר ההרוגים הסופי עמד על 74 בני אדם.

שורה של בכירים כבר איבדו את תפקידם בעקבות האירועים. שר הפנים פיטר את אחראי הביטחון בפורט סעיד, הגנרל עיסאם סמק, וכמו כן מושל פורט סעיד, הגנרל אחמד עבדאללה, הודיע על התפטרותו. בנוסף, ראש הממשלה גנזורי אף פיטר את יו"ר ההתאחדות לכדורגל סמיר זאהר ואת כל חברי ההתאחדות והודיע כי ראשי המשטרה והביטחון בפורט סעיד ייעצרו וייחקרו.

לקריאה נוספת
קהיר: רבבות הפגינו על אסון הכדורגל, 5 נהרגו
כיכר תחריר בשישי: הרוגים ואלפי פצועים בעימותים
מצרים: יום אחרי האסון במגרש - אלפים מחו בקהיר
הלם במצרים: מעל 70 הרוגים במשחק כדורגל ברביעי

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully