וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאה: התחזו לרופאי אלילים בעזרת בובת אלמו מכושפת

בני זוג מטייוואן, שניסו לרכוב על גל ההצלחה של הבובה המפורסמת, נעצרו בחשד להונאה: הם אמרו ללקוחות שמדובר באליל מכושף שיביא מזור לחולים קשים, וגבו מהם הון עתק

מרבית האנשים מכירים את אלמו כאחד מדייריו החביבים ביותר של רחוב סומסום, סדרת הילדים הקלאסית. אלמו, אדום-פרווה, נודע במזגו הטוב וברצונו לסייע לחברה, וזה שנים רבות שבובה בדמותו שומרת על מעמדה כלהיט מסחרי.

בני זוג ממחוז טאויואן שבצפון טייוואן, לין פין (56) וזוגתו, יאנד מי-צ'יאו (53), זיהו אף הם את הפוטנציאל המסחרי במכירת הבובה באזור מגוריהם. עם זאת, הם נעצרו השבוע כי הם לא הסתפקו במכירת הגרסה השגרתית של הבובה, אלא ניסו לשכנע את הקונים כי מדובר בבובה "מכושפת", שמביאה לרוכש מזל טוב, ומסוגלת להביא מזור לחולים קשים.

הגבר חשוד כי התחזה לבעל מקדש בודהיסטי, וכי סיפר לרוכשים כי הוא היה "נזיר בכיר" בחייו הקודמים, שנודע ביכולתו "לרפא את החולים". האישה חשודה כי סייעה לו להגיע אל הלקוחות. הם מכרו את הבובה בסכומים הנאמדים בעשרות אלפי דולרים אמריקניים.

(סרטון יוטיוב של בובת אלמו המקורית)

לפי דיווחים בעיתונות המקומית, מי שחשף את ההונאה היה איש עסקים שזוהה בשם צאי, שטען כי במשך עשר שנים שילם לבני הזוג כדי שישתמשו בכוחם לרפא את בתו החולה. בתו לא הבריאה, למרות ששילם לשניים שבעה מיליון דולרים טאיוואנים, מתוכם מיליון דולרים בלבד (כ-34 אלף דולר אמריקניים) עבור בובת "אלמו מכושף". סכום נוסף הועבר ללין ובת זוגו כדי לממן עבורם טיסה לחו"ל, שמטרתה לייבא בובה אחרת.

לשמחתם של החוקרים, לין ויאנד ניהלו את בית העסק בצורה מסודרת למדי: הם תיעדו במחברות את המכירות שעשו. המשטרה מאמינה כי לפי הרשימות בלבד, נראה שהשניים הצליחו למכור למעלה ממאה "בובות מכושפות", אם כי לא ברור אם כולן היו בדמותו של אלמו. מהמקדש המאולתר הוחרמו גם בקבוקונים עם "מים קדושים" ו"גלולות מכושפות". לא נמסר מתי יפתח משפטם ולאיזה עונש הם צפויים, אם יורשעו.

עוד על הגיבור מרחוב סומסום
אלמו מוצא את עצמו מעורב בתקרית אלימה
הבובה המפורסמת מזדהה פתאום עם היטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully