וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בבריטניה: מאסר למפיצי הסתה נגד הומוסקסואלים

שלושה מוסלמים מדרבי הורשעו שהפיצו עלונים עם פסוקים מהקוראן, שבהם נכתב כי רק גזר-דין מוות ימחה את "הפשע המוסרי" של ההומוסקוסאלים. העדים במשפט סיפרו כי חששו לחייהם

בית משפט בבריטניה גזר אתמול (שישי) עונש מאסר על שלושה גברים, שהורשעו בפסק דין תקדימי בהסתה נגד הומוסקסואלים. השלושה הם המורשעים הראשונים לפי חוק שנחקק בבריטניה במרץ 2010, הקובע שכל מי שמסית על רקע מגדרי צפוי לעונש של בין שישה חודשי מאסר לשבע שנות מאסר או לקנס כספי.

בית המשפט פסק כי הזכות לחופש הביטוי מהווה אמנם אבן-יסוד בדמוקרטיה הבריטית ומרכיב בסיסי בכל חברה, אך כי היא אינה חלה "במקרים שמובילים לעידוד שנאה". שלושה המורשעים, מוסלמים המתגוררים בעיר דרבי, הפיצו עלונים ובהם ציטוטים מהקוראן, ועליהם סיסמאות כגון "גזר דין מוות הוא הדרך היחידה, שבה ניתן למחות מעל החברה את פשעם המוסרי של ההומוסקסואלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המורשעים שנידונו למאסר: מימין, כביר אחמד, איחג'ז עלי ורווזאן ג'אבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המורשעים, איחג'ז עלי, נהג מונית בן 42, נידון לשנתיים מאסר .שני גברים אחרים, כאביר אחמד (28) ורווזאן ג'אבד (28) נידונו ל-15 חודשי מאסר, ואילו שני נאשמים נוספים זוכו מאשמה בתחילת המשפט, שנמשך כשבועיים. להגנתם, אמרו השלושה כי רק ציטטו בעלונים פסוקים מוכרים, וכי הפרשנות לדברים צריכה להיות אישית.

החשש מפני מוסלמים בעיר גבר בגלל המקרה

העלונים הופצו מחוץ למסגד גדול בדרבי ב-2010, וחולקו גם בתיבות דואר. על חלקם צוירה בובה תלויה על חבל, ונכתב בהם כי הומוסקסואלים צריכים "לשוב לדרך הישר - או להישרף", משום ש"אלוהים שונא אותם". עלון נוסף, שהתביעה קשרה לשלושת הגברים אך לא מצאה ראויות כי הוא אי פעם הופץ, קרא: "הומו היום - פדופיל מחר", ותיאר את הנטייה המינית כ"מחלה סרטנית ונבזית".

במשפט, שהתנהל במשך שבועיים, העידו רבים מתושבי דרבי, ששוחחו עם המושבעים מאחורי פרגוד מחשש לחייהם, שכן אמרו שהאווירה בעיר נותרה קשה בגין ההסתה שחוו באמצעות העלונים. הם סיפרו על "האימה והטרור שחשו" אחרי שנחשפו לתוכנם. אחד מהם העיד כי חשש לצאת מביתו ו"פחד להישרף" בגין היותו הומוסקסואל. עד נוסף אמר: "כל מה שהם רצו לעשות זה להזיז בחזרה את השעון לימי הביניים". אחר סיפר על החשש מפני מוסלמים, שגבר בעיר בגלל המקרה.

פסק הדין התקדימי הרשיע את השלושה בהפצת שנאה
ב-2007 קבע דו"ח: באי מסגדים מוסתים נגד הומואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully