וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מוסלמים הסיתו לרצח הומואים וצפויים למאסר

השלושה הם הראשונים בממלכה שמורשעים בתוקף חוק נגד הסתה על בסיס מגדרי. עדים שחששו לחייהם שוחחו עם המושבעים מאחורי פרגוד. "חייבים להבין: אנחנו לא במדינה מוסלמית"

שלושה גברים מוסלמים מאנגליה עשויים להישלח לכלא לתקופה של עד שבע שנות מאסר, אחרי שהורשעו, באופן תקדימי, בהסתה נגד הומוסקסואלים ובעידוד קריאה לרציחתם. לפי כתב האישום שהוגש נגד השלושה, המתגוררים בעיר דרבי שבמרכז המדינה, הפיצו עלונים עם ציטוטים מהקוראן, ושעליהם נכתב כי "גזר דין מוות הוא הדרך היחידה שבה ניתן למחות מעל החברה את פשעם המוסרי של ההומוסקסואלים".

פסק הדין התקדימי, שניתן השבוע, הרשיע את השלושה - איחג'ז עלי, בן 42, כאביר אחמד (28) ורווזאן ג'אבד (28) בהפצת העלונים בעירם, בת 260 אלף תושבים. גזר דינם יינתן בחודש הבא, ועורך דינם הודיע כי יערער על ההרשעה. השלושה הם המורשעים הראשונים בבריטניה בחוק שנחקק במרץ 2010, לפיו מי שמסית על רקע מגדרי צפוי לעונש מינימלי של שישה חודשי מאסר וקנס כספי ועלול להישלח אף לשבע שנות מאסר בבית הכלא. להגנתם, הודו השלושה כי הפיצו את העלונים - אך אמרו כי רק ציטטו פסוקים מוכרים, וכי הפרשנות לפסוקים היא אישית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת המורשעים, מימין: כביר אחמד, איחג'ז עלי ורווזאן ג'אבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלונים, שהופצו מחוץ למסגד גדול בדרבי ב-2010 וחולקו בתיבות דואר, נראית בובת-ראווה תלויה על חבל, ונכתב בהם כי הומוסקסואלים צריכים "לשוב לדרך הישר או להישרף", ומשום ש"אלוהים שונא אותם". עלון נוסף, שהתביעה קשרה לשלושת הגברים אך לא מצאה ראויות כי הוא אי פעם הופץ, קרא: "הומו היום - פדופיל מחר", ותיאר את הנטייה המינית כ"מחלה סרטנית ונבזית".

עדי ראייה סיפרו על חשש לצעוד ברחוב ואובדן תחושת הביטחון

במהלך המשפט, שהתנהל כשבועיים, העדים – שדיברו מאחורי פרגוד מחשש לחייהם - סיפרו לחבר המושבעים על "האימה והטרור שחשו" אחרי שקראו את העלונים. אדם אחד, שאף מינו או מגדרו לא הותר לפרסום, העיד כי חשש לצאת מביתו ו"פחד להישרף". עד אחר אמר: "כל מה שהם רצו לעשות זה להזיז בחזרה את השעון לימי הביניים".


היומון הבריטי "דיילי מייל" ציטט בעילום שם הומוסקסואל מדרבי, שאמר כי "פעם, האווירה בעיר הייתה נפלאה. עכשיו, בגלל האנשים האלה, אתה לא מרגיש בטוח".

"אין לי בעיה עם מוסלמים", אמר, "אבל הרבה אנשים צריכים להבין שאנחנו גרים באנגליה. לא במדינה מוסלמית".

כבר ב-2007 קבע דו"ח: באי מסגדים מוסתים נגד הומואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully