וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: לקראת ביקורת - קצינה מחקה רישומי עריקים

6.2.2012 / 19:23

שווה להשתמט מחיל האוויר: קצינת קישור מחקה מרישומי המחשב עריקים בכמה בסיסים כדי להיראות טוב יותר בביקורת. חשש לטיוח הפרשה על ידי קצינים בכירים. מונה קצין בודק

בעוד שבצה"ל מנהלים מלחמת חורמה נגד תופעת העריקות, ועורכים מדי שנה מבצעים לאיתור ושיפוט עריקים, קצינת קישור מבסיס חיל האוויר חשודה שמחקה רישומים של עשרות חיילי מילואים שהוגדרו כעריקים, בכדי להיערך טוב יותר לביקורת.

הקצינה, המשרתת בבסיס מבצעי של חיל האוויר, איתרה במחשב את רשימת העריקים בבסיס, ובטעות הדפיסה גם שמות של עריקים מבסיסים אחרים. היא הגישה את הרשימה, שכללה 34 שמות, לקצינה בדרגת סא"ל אשר חתמה על מחיקת הרשימה מהמחשב, מבלי להבחין כי מדובר גם בעריקים מבסיסי חיל אוויר נוספים. כך נחשפה הפעולה החריגה, כשקצינים אחרים בחיל גילו כי עריקים מבסיסם נמחקו מהרשומות.

מנסים להימנע מהגדרת מילואימניקים כעריקים

גורם צבאי המעורב בפרטי המקרה סיפר כי "הפעולה נעשתה בניגוד להנחיות ולנהלים, כדי להיראות טוב יותר בביקורת. הקצינה הבכירה חתמה בצורה עיוורת על המסמך. המקרה לא דווח בצינורות המקובלים כדי לתקן את מה שקרה - עלה חשש לטיוח של קצינים בכירים". הגורם הוסיף כי בצה"ל מנסים להימנע מהגדרת חיילי מילואים כעריקים ומטפלים ברובם כנפקדים. רק במקרים חריגים וחמורים מוגדר חייל כעריק, ולכן מופנית ביקורת קשה נגד קצינת הקישור ונגד המעורבים במקרה.

בחיל האוויר הגדירו את האירוע כחמור והחליטו למנות קצין בודק כדי שיבחן את ההתנהלות בפרשה ואת הניסיון, לכאורה, לטיוח. בצה"ל טוענים כי 34 העריקים שנמחקו מהמחשב ישובו בהקדם לרשימות ויטופלו בהקדם על ידי המשטרה הצבאית. מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בתקלת רישום, בעקבותיה נמחק סעיף העריקות לאנשי מילואים של חיל האוויר. מונה קצין שיבדוק את האירוע".

חדשות אחרונות מצה"ל:
המג”ד שהותיר מאחור חייל בכפר פלסטיני הודח מתפקידו
תלונה בצה"ל: חייל הגיע לבדיקת שתן - ואולץ להתפשט
חייל טוען: בסיירת מטכ"ל קראו לי "אתיופי מסריח"

לפניות אל הכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully