וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד שהותיר מאחור חייל בכפר פלסטיני הודח מתפקידו

6.2.2012 / 14:40

מפקד פיקוד צפון, יאיר גולן, הדיח את סא"ל מולי כהן, ש"שכח" אחד מחייליו בכפר בודרוס בשבוע שעבר. מתחקיר האירוע עלה כי סא"ל כהן ניסה לטייח את המקרה ולגמד את חומרתו

סגן-אלוף מולי כהן, מפקד גדוד 47 שהותיר חייל בכפר פלסטיני בשבוע שעבר מבלי להבחין בהיעדרו, הודח היום (שני) מתפקידו. מפקד פיקוד צפון, יאיר גולן, הודיע לכהן על סיום תפקידו בתום שיחה שערך לו. גורם צבאי אמר כי המג"ד לא הצליח לשכנע את גולן כי דיווח אמת בתקרית, ואמר כי "לגולן, שקרא את התחקירים על אודות האירוע, בהם נמצא כשל ערכי חמור של המג"ד, לא הייתה ברירה אלא להדיח את המג"ד מתפקידו למען יראו וייראו". עם זאת, גורם צבאי מסר כי למרות הדחתו, יוכל הקצין להמשיך לשרת בתפקידי פיקוד בצה"ל כיוון שטרם התקרית לא נפל רבב בתפקודו.

כהן, מפקד גדוד בחטיבה 188, "שכח" את החייל בכפר בודרוס, ממערב לרמאללה, בשבוע שעבר. החייל נעזר בשני קשישים פלסטינים שסייעו לו לשוב לכיוון גדר ההפרדה. מוקדם יותר היום, העריכו גורמים בפיקוד צפון כי גולן לא יוכל להבליג על הכשל הערכי של המג"ד, שנשאל על המקרה, וטען ש"מדובר באירוע פשוט".

"הוא ניסה לגמד את הכל, וטען שאין אירוע", אמרו בפיקוד. "אחרי שהגיעו דיווחים נוספים, הוא טען שהתקרית נמשכה כמה דקות, במהלכן הוא היה בקשר עין עם החייל. אבל כשהגיעו הנתונים המלאים, הוא כבר היה בבעיה, ולא ידע איך להסביר את הדיווחים הבעייתיים שגבלו באי מסירת אמת למפקדיו. אנחנו נופתע אם הוא לא יודח", אמרו מוקדם יותר.

בעקבות ממצאי האירוע, שהוגדר בצה"ל כחמור, הורה הרמטכ"ל, בני גנץ, לבחון גם את הפן הערכי בתקרית, אחרי שהשעה את כהן מתפקידו בסוף השבוע. התחקיר העלה כי לא רק שהמג"ד הפר פקודות, אלא ניסה גם לטייח את המקרה ולהעלים מידע ממפקדיו.

עוד בנושא:
חייל נשכח ליד רמאללה, פלסטינים ליוו אותו לגדר
גנץ השעה מתפקידו את המג"ד שחייל שלו נשכח בכפר פלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully