וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "הכת המתעללת": תשעה חשודים נעצרו

גלעד גרוסמן

6.2.2012 / 14:10

התשעה חשודים ששכרו דירת מסתור לעדים, בהם ילדים, כדי למנוע מהם להגיע למשפט נגד חברי הכת. מנהיג הכת שחבריה חשודים בהתעללות, הציג עצמו כמשיח ו”בחן מועמדות”

היום (שני) הותר לפרסום כי תשעה גברים ונשים, חברי כת מירושלים, נעצרו לאחרונה בחשד למעורבות בהתעללות בנשים ובילדים ושיבוש הליכי משפט. בניו של מנהיג הכת חשודים כי ניסו לחטוף ולהסתיר את העדים שהיו אמורים להעיד נגדם בבית המשפט. התשעה נעצרו בעזרת מידע מודיעיני, וראיות שנאספו נגדם, לפיהן הם תכננו להעביר לדירה בצפון את העדים. החשודים שנעצרו הם מי שנחשב למנהיג הכת, "סגנו" ועוזרו, שנגדם כבר הוגש בעבר כתב אישום בגין התעללות, שלוש מנשותיו ושלושה מילדיו. מעצרם של חלק מהם הוארך ומעצרם של האחרים ידון מחר בבית המשפט.

על פי החשד, לפני כמה חודשים שכרו שלושה מבניו של ראש הכת וכמה מהנשים את הדירה ביבנאל, וציידו אותה במזון לשהייה ממושכת ובמוצרי חשמל, על מנת לשכן במקום את העדים. את ההוראה לכך קיבלו מראש הכת.

עוד על הכת הירושלמית:
הכת מירושלים: "האב הציג עצמו כבעל יכולות ריפוי"
ילדי הנאשם בניהול הכת: "הוא לא גואל רצון"
חברי כת חשודים שהרעיבו, התעללו מינית והיכו ילדים ונשים

כתב אישום למואשם בהתעללות נשים וילדים ובכת, יולי 2011. מגד גוזני
אחד מהחשודים, הנחשב למנהיג הכת, בבית המשפט/מגד גוזני

כמה מכתבי האישום בפרשה הוגשו כבר בחודש אוגוסט של השנה שעברה. בית המשפט המחוזי בירושלים התיר אז לפרסם פרטים חדשים על אודות הפרשה, החושפים את שיטות הפעולה בהן מואשם האב, מנהיג הכת, ופרטים ממסכת ההתעללות שעברו שש נשותיו וילדיהם.

על פי כתב האישום, הנאשם המרכזי בפרשה הציג את עצמו כממשיך דרכה של דמות חסידית עלי אדמות על מנת לפתות את הנשים להצטרף למשפחה. כמו כן, נהג על פי האישום לייחס לעצמו סגולות רוחניות וכוחות ריפוי, ושכנע את הנשים ללכת בדרכו. "באופן שיטתי, נהג הנאשם בעדינות כלפי אישה חדשה שזה אך הגיעה אל 'המשפחה', והעביר את מסריו בשפה רכה, באינטנסיביות ותוך הפגנת יכולותיו והכריזמה הטבועה בו, עד כדי הבאת הנשים לקבל על עצמן לחיות עמו, ולקבל את דרכו כדרך חיים בלעדית", נכתב בכתב האישום.

שלושת בניו של המואשם בכת ובהתעללות בנשיו וילדיו, יולי 2011. מגד גוזני
שלושה מחברי הכת בבית המשפט/מגד גוזני

כמו כן, שלח הנאשם את הנשים לאתר "מועמדות" להצטרף אל הכת. על פי האישום נגדו, הורה הנאשם לנשותיו "להרחיב את חוג 'המשפחה' ו'לייצר' יותר 'חיילים' להפצת משנתו. לעיתים הורה הנאשם לנשים לפעול לצירוף אישה נוספת כאמצעי ל'המתקת עונש' שהושת על מי מהן". הנאשם נהג להרחיק את הנשים ממשפחתן המקורית, תוך שהוא מייחס למשפחותיהן כוונות רעות ואחריות לקשיים אותם חוו הנשים בחייהן עם הנאשם.

מעשי הענישה של הנשים והילדים, נטען, כונו "דינים", ובוצעו באכזריות יוצאת דופן תוך שימוש באלימות קשה, כליאה, הרעבה, מעשי התעללות פיזית ונפשית ומעשי השפלה וביזוי קשים, שכללו ביצוע עבירות מין ואלימות קשות. הנאשם המרכזי מואשם בעבירות מין חמורות גם כלפי בנותיו החורגות ובחלק מילדיו האחרים. כמו כן, כפה הנאשם על נשותיו להכות ולהתעלל באישה שעמדה ל"דין", וכמו כן הפריד את הנשים מילדיהן כאמצעי ענישה.

כך, כשהן חיות תחת אימת ה"דינים", ביטלו הנשים את עצמן בפני הנאשם ונענו לכל דרישותיו, לרבות גחמותיו המיניות. כמו כן, שלח הנאשם את הנשים ואת הילדים לעבוד בקיבוץ נדבות ולהפצת משנתו הדתית, ומנע מהם טיפול רפואי מחשש שהנעשה בבית יתגלה.

שני כתבי אישום נוספים הוגשו גם נגד שני גברים מבאי בית "המשפחה", שגם להם מיוחסות עבירות אלימות ומין חמורות, בהוראת "ראש המשפחה". אחד הנאשמים התגורר בבית "המשפחה" ונטל חלק פעיל בביצוע עבירות אלימות ומין רבות, לאורך שנים. הנאשם האחר נטל חלק בביצוע עבירות אלימות ומין באירוע בודד.

לפניות לכתב - gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully