וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: אישום נגד חברי הכת החשודים בהתעללות

גלעד גרוסמן

3.8.2011 / 7:21

שלושת חברי הכת חשודים שהתעללו ב-6 נשותיו של החשוד המרכזי ובילדיהן ומעשיהם כללו ההשפלה מינית, הרעבה, כליאה, יחסי מין חריגים ואלימות קשה. מנהיג הכת מכחיש את החשדות נגדו

פרקליטות מחוז ירושלים תגיש היום (רביעי) כתב אישום נגד שלושת החשודים בפרשת ההתעללות הקשה שהותרה אתמול לפרסום. גורמים המעורבים בפרשה אמרו כי מדובר באחד ממקרי ההתעללות החמורים ביותר שהתרחשו בישראל.

עוד על פרשת ההתעללות:
חברי כת חשודים שהרעיבו, התעללו מינית והיכו ילדים ונשים
שכניו של מנהיג הכת: "לא ידענו, זה שיגעון"
שכן של החשוד בהתעללות מטבריה: "אנו לא מופתעים"

על פי החשד, השלושה היו חברים בכת, והתעללו בשש נשותיו של החשוד המרכזי ובילדיהן. חקירת הפרשה החלה לפני חודשיים וחצי בעקבות פנייה שהגיעה למשטרה, לפיה חסיד ברסלב נהג להתעלל בשבע נשים וילדיהן במסגרת כת שהקים. המשטרה פתחה בחקירה סמויה, שהעלתה שהחשוד המרכזי בפרשה נשוי באופן לא רשמי לשש נשים, העוסקות בקיבוץ נדבות יחד עם ילדיהן, ומעבירות לו את הכספים. לפני כחודש נעצרו שלושת החשודים, והנשים והילדים נלקחו על ידי רשויות הרווחה למקלטים.

החקירה העלתה חשד, לפיו השלושה התעללו פיזית ומינית בנשים ובילדים. ההתעללות נעשתה במסגרת עונשים על "התנהגות בלתי ראויה", שכללו השפלה מינית, הרעבה, כליאה, יחסי מין חריגים, אלימות קשה וכן מעשים שנועדים לבזות ולהשפיל את הנשים. לפני כחודש נעצרו השלושה, ובדירות בהם התגוררו נמצאו הכלים ששימשו לכאורה לביצוע ההתעללויות: שוקרים חשמליים, כבלי חשמל ומוטות עץ. כמו כן נמצאו יומנים שנכתבו בידי הנשים והילדים המעידים על מסכת ההתעללויות שעברו לכאורה וכן מסמכים רפואיים מבתי חולים שונים המעידים על חבלות גופניות קשות שנגרמו להם, על פי החשד, כתוצאה מההלקאות והמכות שקיבלו.

פרקליטו של מנהיג הכת, עורך הדין בני נהרי, אמר כי מרשו מכחיש את כל החשדות נגדו. "הוא השיב על כל השאלות שנשאל, והוא מכחיש את כל החשדות. כשיוגש כתב אישום נראה את חומר החקירה, ואז נגיב בתאם". פרקליטו של החשוד השני בפרשה, עורך הדין גיורא זילברשטיין, אמר כי "כתב האישום טרם הוגש. לאחר שיוגש נלמד את חומר החקירה ונבקש לשחרר אותו לחלופת מעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully