וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכת מירושלים: "האב הציג עצמו כבעל יכולות ריפוי"

גלעד גרוסמן

5.8.2011 / 1:25

אב ה"משפחה" שמואשם כי התעלל בנשותיו, נהג על פי האישום לשכנע אותן להצטרף לביתו כשהציג עצמו כממשיכו של חסיד. כמו כן, כפה על הנשים "לגייס" נשים נוספות כאמצעי ל"המתקת עונש"

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר אמש (חמישי) לפרסום פרטים חדשים אודות פרשת ההתעללות הקשה שבמרכזה כת מסתורית בירושלים, החושפים את שיטות הפעולה בהן מואשם אב ה"משפחה" וחלק מההתעללות אותה עברו שש נשותיו וילדיהם.

על פי כתב האישום, הנאשם המרכזי בפרשה נהג להציג את עצמו כממשיך דרכה של דמות חסידית עלי אדמות על מנת לפתות את הנשים להצטרף למשפחה. כמו כן, נהג על פי האישום לייחס לעצמו סגולות רוחניות ואף כוחות ריפוי ושכנע בכך את הנשים. "באופן שיטתי נהג הנאשם כלפי אישה חדשה, שזה אך הגיעה אל 'המשפחה' בעדינות והעביר את מסריו בשפה רכה, באינטנסיביות ותוך הפגנת יכולותיו והכריזמה הטבועה בו, עד כדי הבאת הנשים לקבל על עצמן לחיות עימו, ולקבל את דרכו כדרך חיים בלעדית", נכתב בכתב האישום.

כמו כן, שלח הנאשם את הנשים לאתר "מועמדות" להצטרף ל"משפחה". על פי האישום נגדו, הורה הנאשם לנשותיו "להרחיב את חוג 'המשפחה' ו'לייצר' יותר 'חיילים' להפצת משנתו. לעיתים הורה הנאשם לנשים לפעול לצירוף אישה נוספת כאמצעי ל'המתקת עונש' שהושת על מי מהן".

עוד על הכת הירושלמית:

חברי כת חשודים שהרעיבו, התעללו מינית והיכו ילדים ונשים
ילדי הנאשם בניהול הכת: "הוא לא גואל רצון"
שכניו של מנהיג הכת: "לא ידענו, זה שיגעון"

חשוד בהתעללות ואונס ילדים, יולי 2011. עומר מירון
כפה על נשותיו את גחמותיו המיניות על פי כתב האישום. אב ה"משפחה"/עומר מירון

עוד הותר לפרסום, כי הנאשם נהג להרחיק את הנשים ממשפחתן המקורית תוך שהוא מייחס למשפחותיהן כוונות רעות ואחריות לקשיים אותם חוו הנשים בחייהן עם הנאשם.

מעשי הענישה של הנשים והילדים, כך נטען, כונו "דינים", ובוצעו באכזריות יוצאת דופן תוך שימוש באלימות קשה, כליאה, הרעבה, מעשי התעללות פיזית ונפשית ומעשי השפלה וביזוי קשים, שכללו ביצוע עבירות מין ואלימות קשות. הנאשם המרכזי מואשם, בין היתר, בביצוע עבירות מין חמורות גם כלפי בנותיו החורגות ובחלק מילדיו האחרים. כמו כן, כפה הנאשם על נשותיו להכות ולהתעלל באישה שעמדה ל"דין", וכמו כן הפריד את הנשים מילדיהן כאמצעי ענישה.

כך, כשהן חיות תחת אימת ה"דינים", ביטלו הנשים את עצמן בפני הנאשם ונענו לכל דרישותיו, לרבות גחמותיו המיניות. כמו כן, שלח הנאשם את הנשים ואת הילדים, מהם מנע טיפול רפואי מחשש שהנעשה בבית יתגלה, לעבוד בקיבוץ נדבות והפצת משנתו הדתית.

שני כתבי אישום נוספים הוגשו גם נגד שני גברים מבאי בית "המשפחה", שגם להם מיוחסות עבירות אלימות ומין חמורות, בהוראת "ראש המשפחה". אחד הנאשמים התגורר בבית "המשפחה" ונטל חלק פעיל בביצוע עבירות אלימות ומין רבות, לאורך שנים. הנאשם האחר נטל חלק בביצוע עבירות אלימות ומין באירוע בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully