וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: המג"ד "ששכח" חייל בכפר פלסטיני - יודח

6.2.2012 / 3:05

לאחר שהושעה על ידי הרמטכ"ל, יגיע מפקד הגדוד שאחד מחייליו נשכח בכפר הפלסטיני בודרוס ונעזר בפלסטינים כדי להגיע לגדר ההפרדה, לבירור בו הוא צפוי לסיים את תפקידו

סגן-אלוף מולי כהן, מפקד גדוד 74 מחטיבה 188, ש"שכח" את אחד מלוחמיו בכפר פלסטיני בשבוע שעבר, יגיע היום (שני) לבירור בפני אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן. בשיחתם ידונו השניים בממצאי התחקירים שנעשו על ידי מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי שבחן את הסוגיה המבצעית, ומפקד אוגדה 36 תת-אלוף תמיר היימן, שבחן את הסוגיה הערכית בעקבות האירוע, במהלכו "שכח" סגן-אלוף כהן את אחד מלוחמיו בכפר הפלסטיני בודרוס, מערבית לרמאללה. החייל נזקק לעזרת שני קשישים פלסטינים כדי לצעוד לכיוון גדר ההפרדה.

גורמים בכירים בפיקוד צפון מעריכים כי האלוף יאיר גולן יתקשה להבליג על הכשל הערכי של המג"ד, וכפי הנראה ידיח אותו מתפקידו. עיקרי התחקיר מעלים בעיה חמורה באופן הדיווח של המג"ד לאחר שנשאל אודות המקרה. לדברי גורם המצוי בפרטי התחקיר, עולה כי המג"ד נשאל בתחילה על ידי מפקד החטיבה המרחבית אפרים, אלוף-משנה רן כהנא, אודות האירוע והוא הסביר שמדובר באירוע פשוט. "הוא ניסה לגמד את הכל וטען כי אין שום אירוע", הסביר הגורם הצבאי, "אחרי שהגיעו דיווחים נוספים, הוא טען כי זה נמשך כמה דקות ובמהלכן הוא היה בקשר עין עם החייל, אבל כשהגיעו הנתונים המלאים הוא כבר היה בבעיה ולא ידע איך להסביר את הדיווחים הבעייתיים שגבלו באי מסירת אמת למפקדיו. אנחנו נופתע אם הוא לא יודח".

בעקבות ממצאי האירוע, שהוגדר בצה"ל כחמור, הורה הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ לבחון גם את הפן הערכי באירוע, כשבסוף השבוע האחרון הורה על השעייתו מהתפקיד של סא"ל כהן. התחקיר מעלה כי לא רק שהמג"ד לא פעל על פי הפקודות, אלא בנוסף לכך ניסה לטייח את המקרה ולהעלים מידע ממפקדיו. בשיחתו עם האלוף גולן יצטרך להסביר את עמדתו ולנסות ולהימנע מעונש חמור שעשוי להתבטא, כאמור, בהדחתו.

עוד בנושא
גנץ השעה מתפקידו את המג"ד שחייל שלו נשכח בכפר פלסטיני
חייל נשכח ליד רמאללה, פלסטינים ליוו אותו לגדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully