וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל חוששת: אירן תפגע במטרות יהודית בארה"ב"

רשת ABC מצטטת מסמך שהפיצה הקונסוליה הישראלית בפילדלפיה, המזהיר כי יעדים רבים - בהם בתי כנסת ובתי ספר - יהוו מטרה לפיגועי נקמה. האבטחה במתקנים הועלתה לאחרונה

נציגויות ישראל בצפון אמריקה ובמדינות אחרות בעולם העלו לאחרונה את רמת הכוננות שלהן, מחשש שגורמים הקשורים באירן ינסו לפגוע בהן או בגורמים יהודיים - כך מדווחת רשת ABC, לפי מסמכים שדלפו אליה. בין היתר, דווח כי ישראל חוששת שהפגנות שגרתיות יהפכו לאירועים אלימים, ייתכן שבדומה לפריצה אל מתחם השגרירות בקהיר בשנה שעברה.

הדיווח ברשת הטלוויזיה האמריקנית מתבסס על מסמך, שהפיץ אגף האבטחה בקונסוליה הישראלית בפילדלפיה, האחראי על כמה נציגויות ישראליות בחוף המזרחי של ארצות הברית, בהן הקונסוליה בניו יורק והשגרירות בוושינגטון.

במסמך נכתב כי "אנו צופים שהאיום עלינו ברחבי העולם יגבר... הן על האתרים השמורים והן על האתרים הרכים". לפי ABC, אתרים שמורים הם כינוי לשגרירויות ולקונסוליות, ואילו האתרים ה"רכים" הם בתי כנסת, בתי ספר ומתקנים ציבוריים, בדומה לבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בו נהרגו 85 בני אדם בפיגוע בשנת 1994.

שגרירות ישראל בוושינגטון. GettyImages
האבטחה הוגברה סביב יעדים רבים. שגרירות ישראל בוושינגטון/GettyImages

גורם פדרלי ששוחח עם ABC אמר כי ניסיון ההתנקשות הכושל של אירן בשגריר הסעודי בוושינגטון בשנה שעברה היווה נקודת מפנה בכל הקשור לאבטחת נציגויות זרות בארצות הברית. בין היתר, אחרי שסוכלה ההתנקשות, הוגברה האבטחה סביב נציגויות ישראליות ויהודיות ברחבי העולם, והוגברה מודעות לשימושם של גורמים עוינים בדרכונים מזויפים.

עליה חדה בהתרעות בחו"ל בשבועות האחרונים

הרמטכ"ל, בני גנץ, אמר לאחרונה כי "אנו עדים למאמצים של חיזבאללה ושל גורמים עוינים אחרים לבצע פעולות טרור אכזריות, גם הרחק משטחי מדינת ישראל".

גורם ביטחוני אחר אמר לוואלה! חדשות כי במקרים מסוימים, אך מוצמדת אבטחה לקצינים ישראלים שיוצאים לחו"ל, וניתנות להם הנחיות היכן ללון.

בשבועות האחרונים, התגלה מטען חשוד על אוטובוס של תיירים ישראלים בבולגריה, והועלתה רמת הכוננות גם באתונה, לקראת יום השנה לחיסולו של בכיר חיזבאללה, עימאד מורניה, שיצוין בשבוע הבא.

בנוסף, סוכל ניסיון להתנקש בשגריר הישראלי באזרייבג'ן ובאנשי חב"ד בבירה באקו, ונעצר לבנוני-שבדי בבנגקוק, בחשד שניסה לבצע פיגוע בתאילנד נגד ישראלים בשליחות חיזבאללה.

עוד בנושא
סוכל ניסיון לרצוח את השגריר הישראלי באזרבייג'ן
מטען חשוד נמצא באוטובוס של ישראלים בבולגריה
הרמטכ"ל: התרעות רבות מפיגוע נגד ישראלים בחו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully