וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת סייבר: האקרים הפילו אתרים פלסטינים

ניר יהב

1.2.2012 / 16:49

אתרים רבים, ביניהם אתר הפתח הרשמי ואתרי חדשות, נפלו אמש. המתקפה דימתה כניסה של מאות אלפי גולשים. עורך סוכנות הידיעות מען: "זהו כנראה המודל החדש לסכסוך בעולם"

יח"צ - חד פעמי

אתרי חדשות פלסטינים בולטים נתונים מאז אתמול (שלישי) למתקפת האקרים חסרת תקדים, שבגללה רבים מהם נפלו והם אינם פועלים. מבין האתרים שהותקפו: סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא", סוכנות הידיעות הפלסטינית העצמאית "מען" והאתר הרשמי של ארגון פתח. המתקפה דימתה מצב שבו מאות אלפי גולשים נכנסו בו בזמן לאתרים וכך הפילו את השרתים. עד כה לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה.

עורך סוכנות הידיעות העצמאית "מען", הנחשבת לפופולארית ביותר ברשות הפלסטינית, נאסר לחאם, אמר לוואלה! חדשות כי "אתמול ב-15:00 בצהריים הותקפנו על ידי גולשים מכל מיני מקומות בעולם. חצי מיליון גולשים נכנסו ברגע אחד והשרתים לא החזיקו מעמד. הם נפלו עד חצות וגם עכשיו האתר לא פועל בצורה טובה. יש אמנם שיפור אבל מי שנכנס ל'מען' ממקומות שונים בעולם, לא מצליח לגלוש".

"זו פעם ראשונה שתוקפים אותנו ככה", המשיך לחאם. "זהו כנראה המודל החדש לסכסוך בעולם ואנחנו חלק ממנו. אני לא אומר שהופתענו כי אני רואה מה שקורה מסביבנו. אני לא יודע מי הם ההאקרים כי אני לא מומחה למחשבים, אבל ממה שראיתי מדובר באנשים מכל רחבי העולם, כולל מישראל ומהגדה המערבית. זו מלחמה אלקטרונית שטרם ראינו כמוה, וחשוב שנדע שבעולם האינטרנטי אין שום דבר בטוח".

עורך סוכנות הידיעות "וופא", עלי חוסין, אמר כי המתקפה החלה אתמול בצהריים ומאז השעה 15:00 האתר אינו פעיל. "מדובר במתקפה מסוג חדש, שכן בדרך כלל ההאקרים מנסים להגיע לשרת כדי לפגוע בו, אולם הפעם המתקפה מתבטאת בכניסה מאסיבית של גולשים לאתר, כחצי מיליון באותו הזמן, וזה מה שמשבית אותו", הסביר.

עוד בנושא:
איחוד האמירויות: "סיכלנו מתקפה על אתר הבנק המרכזי"
האקר ישראלי: פירסמתי פרטי 30 אלף משתמשים ערבים
הסעודים מודים: האקר ישראלי חשף פרטי אשראי שלנו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully