וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תטעו, כאב הראש של נתניהו רק התחיל

לירון מרוז

1.2.2012 / 11:44

ראש הממשלה זכה לתמיכה רחבה בפריימריז, ועדיין, כשרבע מהליכודניקים תומכים באדם שמתנגד לפיתרון שתי המדינות ושרים בממשלתו מתנגדים לפינוי מגרון - לנתניהו מחכה עבודה רבה

אל תטעו בתוצאות הבחירות הפנימיות בליכוד ובקולות היוצאים מלשכת נתניהו. הניצחון של ראש הממשלה אכן גדול, ברור ומשמעותי – ציפי לבני ושאול מופז היו חותמים גם על 25% פחות מכך – אבל גם משה פייגלין יכול לרשום לעצמו הישג לא מבוטל. נכון, הוא שיפר רק במעט את התוצאה שהשיג בבחירות הקודמות שבהן ההתמודדות הייתה בכלל משולשת – בה דני דנון קיבל 3% - אבל התנאים הפעם היו מורכבים יותר. בפעם הקודמת התמודד פייגלין מול טוען לראשות הממשלה, הפעם היה מדובר בההתמודדות מול ראש ממשלה מכהן, שמאחוריו מנגנון שלם ואישי ציבור שגורלם הפוליטי תלוי בו - וזה כבר סיפור אחר.

ולמרות זאת: אחד מכל ארבעה ליכודניקים מעדיף לראות בראשות מפלגת השלטון אדם שדוחה מכל וכל פתרון שתי מדינות לשני עמים, אדם שתוקף פעם אחר פעם את הסכם השלום עם מצרים וכזה שמאמין שלמדינת ישראל יש מספיק כסף כדי להציע לערבים תשלום בעבור עזיבתם את הארץ. נתניהו ואנשיו יכולים להמשיך ולפאר את הניצחון הגדול שלהם, להתעלם מפייגלין ולקרוא לו "המועמד השני", אבל מהמספרים הם לא יכולים להתעלם.

הצפי: פחות מרידורים, יותר דני דנונים

חשוב לזכור שמלבד קבוצת מנהיגות יהודית, ישנן קבוצות נוספות בליכוד שמחקות את דרך הפעולה של פייגלין ומעודדות התפקדות המונית על מנת למשוך את מפלגת השלטון ימינה. בבחירות אתמול הקבוצות הללו לא התאחדו מאחורי פייגלין. חלקן קראו להחרמת הבחירות מתוך מחאה וחלקן לא קראו לאנשיהן להצביע לפייגלין בפומבי. אם נשכלל את העובדות האלו עם הנתון לפיו כמעט שליש מהמתפקדים לליכוד בשנה שעברה היו מתנחלים, לא יהא זה מופרך להעריך שרשימת הליכוד הבאה תכלול פחות דן מרידורים ויותר דני דנונים.

כעת מופנות העיניים להתמודדות על המיקום ברשימה לכנסת, שרבים הסיכויים שתתקיים עוד השנה. השרים והח"כים, שתמכו לאורך כל הדרך בנתניהו, הקפידו כל העת שלא לתקוף במילים חריפות מדי את פייגלין. הם יודעים שמיקומם ברשימה והתפקיד המיניסטריאלי שיקבלו אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, תלוי מאוד אם ייכנסו לרשימה של אנשי מנהיגות יהודית.

גם פייגלין עושה את ההתאמות שלו למעמדו. הוא מכיר בכך שהפוליטיקה מחייבת גמישות ולא יחייב כל ח"כ שמעוניין בתמיכתו לעבור למשך חודש לקראוון במאחז איתמר ג'. אתמול סופר פה על חברת ליכוד שניגשה אליו וביקשה ממנו "אל תילחם נגדי". המשך הסיפור הוא שפייגלין הסכים מייד לבקשתה. לא בגלל דיעותיה המדיניות, אלא כי דרך הפעולה שלו מבוססת על חיזוק אלו שפועלים ברוח הערכים שבהם הוא מאמין ולא דרך חיסול חשבונות.

כאב הראש של נתניהו רק התחיל

המבחן הראשון לאופן ההתנהלות של בכירי הליכוד ייערך בחודשיים הקרובים סביב פינוי מגרון. עד לסוף מרץ, קבע בית המשפט, צריך לפנות את ההתנחלות. נתניהו תומך בפשרה שרקח השר בני בגין, אבל אנשי פייגלין מתנגדים. מה יעשו השרים? השר משה יעלון הביע לפני כשבועיים מעל בימת הכנסת תקווה שיימצא הסדר עם המתיישבים. השר גלעד ארדן אמר בריאיון לערוץ הכנסת שהוא מתנגד לפיתרון המוצע. השרה לימור לבנת אמרה, בעת ביקור במקום, שכל עקירה של התושבים תהיה "לא דמוקרטית, לא צודקת ולא מוסרית".

סילבן שלום, שלא נכח אתמול במסיבת הניצחון של ראש הממשלה אבל גם לא היה ברשימת המומלצים של פייגלין בבחירות האחרונות, ערך בשבוע שעבר ביקור ביישוב והבטיח ש"מגרון היא נצחית, והיא כאן כדי להישאר". וכל זה מבלי שעדיין נקבע מועד לבחירות. נתניהו עוד עלול לגלות שכאב הראש שנקרא "הבחירות המקדימות מול פייגלין" לא עבר אתמול, אלא היה רק הפרומו למיגרנה של ממש.

עוד בנושא
הפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח בפער גדול
בגלל טעות: 8,000 קולות של בוחרי ליכוד עדיין לא נספרו
הפריימריז בליכוד: נתניהו הצביע - והזהיר משאננות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully