וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: נתניהו הצביע - והזהיר משאננות

פנחס וולף ויהושע בריינר

31.1.2012 / 10:00

רה"מ, שצפוי לזכות שוב בתפקיד יו"ר המפלגה, קרא לתומכיו לצאת לקלפי חרף הקור כדי להימנע מלתת יתרון ליריבו. פייגלין, מצדו, הרגיע: הליכוד בראשותי לא תהיה מפלגה לאומנית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בא הבוקר (שלישי) לבנייני האומה בירושלים, והצביע בבחירות לראשות הליכוד. נתניהו קרא לתומכיו להימנע משאננות ולצאת מבתיהם לקלפיות להצביע עבורו למרות מזג האוויר הקריר. נתניהו, המתמודד מול איש "חטיבת מנהיגות יהודית", משה פייגלין, צפוי לנצח את יריבו הוותיק בהפרש גבוה, ולהיבחר מחדש לראשות המפלגה. פייגלין עצמו הצביע בקלפי בהתנחלות קרני שומרון, והרגיע כי אם ינצח בבחירות לראשות הליכוד, לא יהפוך את המפלגה לתנועה קיצונית ולאומנית.

ראש הממשלה, שהצביע בקלפי עם רעייתו, שרה, אמר כי הוא מצפה "שאנשי הליכוד יביאו לידי ביטוי את התמיכה הקיימת בשטח אצל מצביעי הליכוד". נתניהו אמר כי הוא מקווה שהמצביעים יבואו לקלפיות כדי לבחור בו "גם בגשם סוחף", ולדבריו, ככל שיצביעו יותר ויותר מבעלי זכות הבחירה, תוצאות הבחירות לראשות המפלגה ישקפו בצורה נאמנה את התמיכה בשטח.

ביבי ביום הפריימריז, מצביע בבנייני האומה, ינואר 2012. עומר מירון
בנימין ושרה נתניהו מצביעים בקלפי, הבוקר בירושלים/עומר מירון

פייגלין, שהצביע בקלפי בקרני שומרון, הבהיר כי אם יזכה בבחירות לראשות המפלגה, לא יהפוך את הליכוד למפלגה לאומנית קיצונית. "ההיפך הוא הנכון", אמר, "אנו נושאים בגאון את ערכי החירות, ואיננו מדברים על שלילית זכויות הפרט, אלא על גיבושה של המדינה סביב זהותה המדינית".

פייגלין: "רבים מתומכי אינם מתנחלים"

בהתנחלות קרני שומרון נחשב פייגלין למועמד המוביל, אם כי גם אנשי ראש הממשלה מחזיקים בגרעין נאמן בשטחים. מחוץ לקלפי לא הורגשה אווירת הבחירות, ולא נתלו כרזות תמיכה לנתניהו. רק שלטים בודדים של תומכי פייגלין הוצבו מחוץ לאולם ההצבעה. נתנאל פיין, בן 24, שמצביע לפייגלין, אמר: "בבחירות האחרונות הצבענו לימין, אך בפועל קיבלנו הנהגה שמאלנית". לדבריו, הוא סומך על פייגלין, "שבניגוד לראש הממשלה לא יתקפל מול אומות העולם ומול האמריקאים. הוא המנהיג היחידי שמאמין באמונה שלמה במדינה יהודית ובזכותנו על ארץ ישראל".

בניגוד לפריימריז הלוהטים שהיו במפלגת העבודה בספטמבר האחרון, ולאלה שיתקיימו בקדימה בסוף חודש מרץ, הבחירות במפלגת השלטון מנומנמות לחלוטין. השאלה היא לא מי ינצח – אלא מה יהיה ההפרש: אחוז תמיכה גבוה בפייגלין, גבוה לפחות מזה שקיבל בפריימריז הקודמים ב-2007 (אז זכה לתמיכת 23% מהמצביעים), עשוי לגרום למבוכה במחנהו של נתניהו, ובכך להציג את מפלגתו באור קיצוני. במקביל לבחירות לראשות התנועה, יבחרו חברי התנועה גם את נציגיהם למרכז המפלגה ולמועצות הסניפים.

הפריימריז בליכוד - כותרות נוספות
פרשנות: נתניהו יסתפק בהפסד של פייגלין
ראש הממשלה דוחק במצביעו לצאת לקלפי
ומבטיח: "איש לא יוצנח לרשימת הליכוד"
פייגלין, בעבר: "גם לבני עדיפי על ביבי"

לפניות לכתבים:
פנחס וולף pinhas_wolf@walla.com
יהושע בריינר joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully