וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל טעות: 8,000 קולות של בוחרי ליכוד עדיין לא נספרו

פנחס וולף

1.2.2012 / 10:00

הקולות שהגיעו ממספר קלפיות בחלק מן הערים נשלחו בטעות לחברת סליקה שתפקידה לבדוק את תוצאות ההצבעה למרכז הליכוד ולמועצותיו שנערכה אתמול. תוצאות סופיות - רק בערב

דניאל בוק

(צילום – דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

8,000 קולות מקרב בוחרי הליכוד טרם נספרו, כך נודע היום (רביעי) לוואלה! חדשות, זאת בשל העובדה שתוצאות ההתמודדות בין נתניהו לפייגלין של מספר קלפיות, במספר ערים, נשלחו בטעות לחברת סליקה יחד עם תוצאות הבחירות למרכז הליכוד ולמועצות הליכוד השונות שגם נערכו אתמול במקום לוועדת הבחירות המרכזית. מסיבה זו, רק לקראת ערב צפויות להגיע התוצאות הסופיות בפריימריז בליכוד, זאת מאחר שאנשי ועדת הבחירות עבדו עד הבוקר והם ישובו לספור את הקולות הנותרים בשעות הצהריים.

8,000 הקולות החסרים, הם למעלה מ-10% מסך המתפקדים שהצביעו אתמול, שנע סביב 70 אלף בעלי זכות הצבעה מ-125 מתפקדי הליכוד בסך הכל. לכן, קיים סיכוי מסויים שספירתם תשפיע על תוצאות הפריימריז הסופיות באופן משמעותי. מספירה של 85% מקולות הבוחרים בפריימריז בליכוד, עולה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו גרף 75% מהקולות, משה פייגלין זכה ב-24% ואחוז אחד מהקולות נפסלו. בסך הכל, שיעור ההצבעה עמד על 48%.

לבוקר שלאחר הפריימריז בליכוד התעוררו בשאר המפלגות אל יום בו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממשיך לקדנציה שלישית וצפויה כיו"ר הליכוד, אך הדגש הושם דווקא על זהות המפסיד בבחירות בליכוד – משה פייגלין. על אף התמיכה הגוברת והולכת בנתניהו, השומר על קואליציה יציבה ותמיכה רחבה משריו, הצליח פייגלין לשמור על כוחו וזכה בכרבע מקולות הבוחרים בפריימריז, תוצאה שסיפקה קרקע פוריה לטענות ממרכז ומשמאל, כי הליכוד הופכת למפלגה "קיצונית ומשיחית".

"ניצחונו הצפוי של נתניהו בהתמודדות עם פייגלין, רק מחדד את המעבר שעשה הליכוד מהמרכז-ימין לקרוואנים של המאחזים. הליכוד הפך למפלגת המתנחלים הגדולה ששמה את הכיבוש במרכז ואת מדינת ישראל בצד", אמרה ח"כ זהבה גלאון (מרצ). לדידה של גלאון, "אין הבדל מהותי בין פייגלין לנתניהו, ויש ביניהם חלוקת עבודה: בזמן שנתניהו ממסמס כל אפשרות להסדר מדיני, שלוחי פייגלין בכנסת מחרבים את המשטר הדמוקרטי בישראל".

במטהו של ח"כ שאול מופז, המתמודד על ראשות מפלגת קדימה, הגיבו הבוקר לתוצאות הפריימריז בליכוד, ואמרו כי "במקום שבו ביבי ופייגלין דרים באותו בית, אנשים הגונים חייבים לחפש לעצמם בית אחר. קדימה בראשות מופז תהיה להם הבית הזה". במטה מופז הדגישו כי "הבוחר הישראלי צריך להחליט בין מפלגה קיצונית ומשיחית, לבין מפלגת מרכז חזקה שתחזיר את ישראל למסלול הנכון".

פייגלין בבוקר הפריימריז, בבנייני האומה ירושלים, ינואר 2012. עומר מירון
"הליכוד הפך למפלגת המתנחלים הגדולה ששמה את הכיבוש במרכז", אמרה גלאון. משה פייגלין/עומר מירון

גם במפלגת העבודה התייחסו לבחירתו המחודשת של ראש הממשלה, וציינו כי "נוכח בחירתו החוזרת של נתניהו, וכאשר הליכוד אינו מעניק כל תקווה חברתית, כלכלית או מדינית לציבור בישראל, הציבור מבין כי העבודה היא האלטרנטיבה הרצינית, האחראית והציונית לליכוד". בעבודה כיוונו גם למפלגה הגדולה באופוזיציה, והוסיפו כי "קריסתה של קדימה וכישלונה החוזר להרכיב ממשלה, הופכים את העבודה למפלגה השנייה בגודלה בישראל".

במטהו של פייגלין, מנגד, לא התייחסו אל התוצאות כאל הפסד במערכה. "בהצבעה רבת משתתפים הוכיחו רבע מחברי הליכוד בכל אתר ואתר ברחבי הארץ, כי הם מאמצים את הדרך אותה מתווה משה פייגלין", נמסר בהודעת המטה. עוד נמסר כי "משה פייגלין מברך את כל חברי הליכוד ומודה בחום לפעילים ולמתנדבים שאפשרו להגיע להישג המדהים הזה שהושג בתנאים כמעט בלתי אפשרים".

עוד בנושא
הפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח בפער גדול
נתניהו בלחץ? סגירת הקלפיות בפריימריז נדחתה בשעה
נתניהו למתפקדים: "חושש מעיוות, בואו להצביע"

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully