וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא באפריקה: מיליון קונדומים פגומים חולקו חינם

ממשלת המדינה מוכת נגיף האיידס קראה להשיב אמצעי מניעה שחולקו על ידה לפני שלושה שבועות, לאחר שהתגלה כי הם מנוקבים לגמרי וחלקם נקרעוו בזמן קיום יחסי מין

ממשלת דרום אפריקה, המדינה המוכה ביותר על ידי נגיף האיידס בעולם, קראה לציבור הרחב להחזיר מיליון ו-350 אלף קונדומים שחולקו בחינם בבית מלון, בארים ומסעדות לרגל חגיגות 100 שנה למפלגת "הקונגרס הלאומי האפריקאי" בעיר בלומפונטיין לפני כשלושה שבועות, וזאת לאחר שהתקבלו דיווחים רבים כי בזמן השימוש בהם, הקונדומים נקרעו או דלפו.

האזרחים הזועמים, בהם חולי איידס שחששו כי הדביקו את בני זוגם, הרימו קול זעקה שהגיעה עד לרשויות, שהורו על מסע להשבת הקונדומים, עשרה ימים לאחר חולקתם, משהתברר שהם מנוקבים, וכעת נבדק כיצד עברו בקרת איכות. למרות זאת, הדגישו הגורמים המוסמכים, כי אין סיבה להיכנס להיסטריה.

סלו מוקאליפי, פעיל מקומי למען חולי איידס סיפר כי "אנשים נהרו אלינו לספר שקונדומים התפוצצו בזמן שהם קיימו יחסי מין. איך הרשויות יכולות להגיד לאנשים לא להיות בפאניקה אם בבירור ישנם עוד אנשים המשתמשים עדיין בקונדומים האלה", שאל בתוכחה.

הממשלה המקומית מחלקת מדי שנה מיליוני קונדומים בחינם, בעטיפות המגיעות בצבעים שונים. רק בשנת 2010 לדוגמה, חילקה הממשלה למעלה מ-400 מיליון קונדומים. השערורייה האחרונה מתווספת לשערוריות קודמות דומות מהשנים האחרונות. בשנת 2007 הממשלה קראה להשיב למעלה מ-20 מיליון קונדומים פגומים, שמאוחר יותר התגלה כי פקידים לקחו שוחד בשביל לאשר את השימוש בהם. בשנת 2008 קראה הממשלה להשבת חמישה מיליון קונדומים פגומים נוספים.

לקריאה נוספת למתעניינים
צבא ההגנה? שליש מהחיילים לא משתמשים בקונדום
החוק עבר: חובת קונדום בסרטי פורנו בלוס אנג'לס
מבוכה בוותיקן: בספר חדש אושר השימוש בקונדומים
הלכו על בטוח: פסטיבל בגדי קונדומים בתאילנד
אופנה בטוחה: השמלות עשויות מקונדומים

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully