וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: עמרי שרון יקבל תפקיד בכיר במטה לבני

פנחס וולף

31.1.2012 / 17:10

בנו של מייסד מפלגת קדימה צפוי להצטרף למטה ציפי לבני, בפריימריז לראשות מפלגת קדימה. אם האפשרות תתממש, יקבל שרון תפקיד בכיר במטה. מטה מופז: זה לא מה שקדימה צריכה

מסתמן: עמרי שרון, בנו של אריאל שרון וחבר כנסת מטעם הליכוד וקדימה בעבר, יתגייס לסייע לציפי לבני בהתמודדותה על ראשות קדימה. אם הדבר יבשיל, הוא יקבל תפקיד בכיר במטה, ובכך יהווה תוספת כוח משמעותית ללבני, בשל העובדה כי הוא בנו של מייסד קדימה אריאל שרון, וגם משום בזכות יכולותיו הארגוניות.

למרות היתרונות של שרון כאיש שטח, לבני צפויה לספוג ביקורת נוקבת על כך שהיא עובדת עם מי שהורשע בפלילים. בשנת 2008 שרון ריצה עונש של חמישה חודשי מאסר בגין האשמות על רישום כוזב במסמכי תאגיד ועדות שקר בתקופה שבה ניהל את מסע הבחירות של אביו בליכוד. שרון עצמו ומטה לבני סירבו להתייחס לידיעה.

ממטה המתמודד מול לבני, שאול מופז, נמסר בתגובה כי, "אם הדבר נכון, הרי שמדובר בהוכחה נוספת שאותה מספק מטה לבני כל יום, מדוע קדימה זקוקה לשינוי עמוק ולריענון ולתיקון שורות, שיעמידו אותה כאלטרנטיבה ראויה אל מול הבוחר הישראלי".

שרון יצטרף בכך לשני בכירים נוספים התומכים בלבני: יו"ר מועצת קדימה חיים רמון, ויו"ר הוועדה לענייני מפלגה צחי הנגבי, שגם הוא נחשב לבעל השפעה גדולה בקדימה. כעת נותר להמתין לראות כיצד ינהג ח"כ מאיר שטרית, שמתכוון להודיע השבוע האם בכוונתו להתמודד באופן עצמאי. ההערכה היא שאם שטרית לא יתמודד עצמאית הוא יחבור למטה מופז. שאלה נוספת היא במי יתמכו 3,000 חברי קדימה שעברו למפלגה ממפלגת העבודה, ונחשבים לאנשי עמיר פרץ.

במערכת הפוליטית נמתחת ביקורת על כך שלבני סובבה עצמה בשלושה בכירים במטה שלה שהורשעו בפלילים: עמרי שרון ריצה עונש מאסר בפועל, חיים רמון הורשע בשנת 2007 בביצוע מעשה מגונה ללא הסכמה בקצינה ששירתה בלשכת ראש הממשלה, כאשר נישקה תוך החדרת לשונו לפיה. האירוע התרחש לאחר שהקצינה הצטלמה אתו למזכרת, לרגל שחרורה מצה"ל. צחי הנגבי הורשע בשנה שעברה בעדות שקר בפני ועדת הבחירות המרכזית, בנוגע ל"פרשת המינויים" בכהנו כשר להגנת הסביבה, ואף הוטל עליו קלון.

השבוע שעבר היה שבוע טוב דווקא למופז, כאשר חברו אליו כמחצית מחברי סיעת קדימה בכנסת, וביניהם גם ח"כ רוחמה אברהם-בלילא, הנחשבת לחזקה בשטח. בניגוד לפריימריז המנומנמים בליכוד, שנערכים היום, המאבק בקדימה צובר תאוצה לקראת ההכרעה ב-27 במרץ.

עוד באותו נושא:
מופז השיק הקמפיין: "אציע ללבני תפקיד בממשלתי"
לבני: יש הבדלי איכות בין תומכיי לבין תומכי מופז
הפריימריז בקדימה: התמיכה במופז גדלה מיום ליום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully