וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז השיק הקמפיין: "אציע ללבני תפקיד בממשלתי"

פנחס וולף

30.1.2012 / 13:43

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר מחמם מנועים לקראת הבחירות לראשות המפלגה: "היום מתחיל המסע להחלפת נתניהו. בכוונתי להוביל את הממשלה הבאה", ומכה על חטא: "יכולנו לעשות יותר"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חבר הכנסת שאול מופז השיק היום (שני) ביהוד את הקמפיין שלו לראשות מפלגת קדימה באופן רשמי. בדברים שנשא באירוע אמר מופז, בהתייחסו ליו"ר המפלגה הנוכחית, ציפי לבני, כי בכוונתו להציע לה תפקיד בכיר מאוד בקדימה ובכל ממשלה שירכיב. הוא הוסיף כי "בשלוש השנים האחרונות ההתנהלות של קדימה כמפלגה הגדולה בישראל לא הייתה טובה. אפשר היה לעשות יותר, היינו חייבים לעשות יותר, ואני מתכוון לתקן את זה. לבני ראויה להיות בהנהגת המפלגה. הדרך שעשינו בשלוש השנים האחרונות הייתה רצופה בשגיאות. אני מתכוון לתקן אותם, ושני הדברים יכולים לדור בכפיפה אחת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בכוונתי להוביל את הממשלה הבאה, להוביל את קדימה ולעצב לה תעודת זהות ברורה". הסטיקר שהושק גם הוא היום על ידי אנשי הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מופז פרש? את חזונו בפני תומכיו, ופירט את הקווים המנחים אותו. "היום מתחיל המסע להחלפת ממשלת נתניהו. בכוונתי להוביל את הממשלה הבאה, להוביל את קדימה ולעצב לה תעודת זהות ברורה. זו תהיה ממשלה שתניף מספר דגלים: הראשון הוא הממלכתיות – חוק אחד לכולם. כמו כן, הנושאים שעלו בשנה האחרונה לסדר יומה של ישראל – איש לא יכול להתעלם מהם. הנושא החברתי נוגע לכל אחד ואחד מאיתנו. אנחנו נידרש לדאוג לאזרחי ישראל, למשפחות הצעירות, לשוויוניות ולכל אותן סוגיות לאומיות". לדבריו, "יש לי תקווה גדולה מאוד - כאחד שלחם בארבע מלחמות - להוביל למסע שתכליתו להביא שלום. אי אפשר יהיה להשיג את שני היעדים אם הם לא יהיו שלובים זה בזה". בנוסף הוא הבטיח לפעול לשוויוניות בחלוקת נטל השירות הצבאי, על רקע הדיון הציבורי בנושא זה בשבועות האחרונים.

"נוכל לשרוד רק אם נתאחד"

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר התייחס גם מטבע הדברים ליכולת השרידות של קדימה, היום המפלגה הגדולה בכנסת, שלפי הסקרים האחרונים תיחלש באופן משמעותי בבחירות הבאות. "נוכל לשרוד רק אם נתאחד. יש להביא לשינוי שיטת ממשל באופן שניתן יהיה להוביל משילות במקום הישרדות. חייבים לשים קץ למציאות שבה מפלגות קטנות סוחטות את ממשלת ישראל. הרוב בישראל הוא הרוב השפוי, המחליט, הדמוקרטי. יש לשמור על צביונה של ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית". לדבריו, "ביום שאחרי הפריימריז אחבק את כולם: את הח"כים שיושבים כאן, הח"כים שעם לבני. אוביל להתחדשות ולאחדות ולכך שאזרחי ישראל יתמכו בקדימה, כי זאת האלטרנטיבה היחידה לישראל. נעשה את המסע הקשה הזה כצוות, יחדיו, באופן שכל אחד ואחת מאיתנו יהיה שותף. אנו זקוקים לכל הכוחות החזקים והנחושים בישראל. אני מרגיש חזק מאוד ונחוש מאוד ואני מאמין במה שאני עושה".

ליאור חורב, היועץ האסטרטגי של מופז, אמר באירוע כי בפריימריז הקודמים המומנטום היה במטה לבני, וכעת "הוא עבר אליהם". הוא העריך כי אחוז ההצבעה יעמוד על כ- 50%, מקרב 100 אלף חברי "קדימה". גורם חשוב שעשוי להשפיע באופן משמעותי על הפריימריז הוא עמיר פרץ. כיום ישנם כ-3000 מתפקדים בקדימה - שפרשו ממפלגת העבודה כשאהוד ברק עמד בראשה - הנאמנים לפרץ וייתכן כי יצביעו למועמד בו יתמוך. עם זאת, פרץ סירב עד כה להתערב בפריימריז במפלגה, ומלשכתו אמרו לוואלה! חדשות כי "אנו לא מתערבים בהתמודדות פנימית של מפלגות אחרות".

לקריאה נוספת
לבני: יש הבדלי איכות בין תומכיי לבין תומכי מופז
הפריימריז בקדימה: התמיכה במופז גדלה מיום ליום
פרשנות: קדימה, לקרב פוליטי עקוב מדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully