וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לא אכנע לפוליטיקה קטנה, אנצח בפריימריז

פנחס וולף

18.1.2012 / 10:31

יו"ר קדימה הודיעה כי הבחירות המקדימות לראשות המפלגה יתקיימו ב-27 במרץ. במסיבת עיתונאים בבית המפלגה הדגישה לבני כי רק היא יכולה לנצח את נתניהו: "אני האלטרנטיבה"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, דניאל בוק. עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני כינסה הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים, בה היא הודיעה באופן רשמי על החלטתה להקדים את הבחירות הפנימיות לקביעת מועמד המפלגה לראשות הממשלה.

בפתח דבריה במסיבת העיתונאים שנערכה בבית קדימה בפתח תקוה, הכריזה לבני כי הפריימריז על ראשות המפלגה יתקיימו ב-27 במרץ. "ביום הזה ייצאו בוחרי קדימה לבחור מחדש את יו"ר התנועה", אמרה לבני. "ביום הזה בערב יידעו אזרחי ישראל מי המועמד של הרוב הציוני בישראל לראשות הממשלה. כי ישראל ואזרחיה לא יכולים להרשות לעצמם להשאיר את ממשלת נתניהו הקיצונית בשלטון. לכן, במוצאי אותו יום יוודע לא רק מי עומד בראש קדימה, אלא יקבעו גם האם נתניהו יישאר ראש ממשלה, וזה תלוי בבחירה של חברי קדימה".

לבני הוסיפה כי "קדימה בראשותי תוכל להוות אלטרנטיבה לשלטון נתניהו. זה לא סוד שמאז הפריימריז הקודמים היה מי שרצה שידור חוזר. אבל יש לי אחריות עודפת, ומה שנכון זה להתאחד מול הממשלה הרעה הזאת. כפי שאמרתי שאקדים את הפריימריז למועד שיהיה נכון למפלגה – אותה אחריות מחייבת אותי היום להקדים את הפריימריז למועד האפשרי המוקדם ביותר. אני ערה לשינויים הפוליטיים גם מחוץ קדימה".

עוד אמרה יו"ר מפלגת קדימה כי "הבחירות בישראל הן לא אופק רחוק, אלא מתחילות להתקרב וקדימה תהיה מוכנה לבחירות ובשביל זה אני לא מוכנה לתת לאותה פוליטיקה קטנה וקטנונית להרוס את קדימה. לכן אני עושה את הפריימריז, אני מתכוונת לנצח בהם. אני יודעת גם היום למה עזבתי את הבית הקודם בליכוד, שהחלטנו שנמאס לנו ממרכז הליכוד ושאנחנו מקיימים תנועה אחרת שהיא תנועת מרכז ציונית, שלא תיכנע לקיצונים, שההנהגה רואה את ישראל כולה ולא רק את הסקטורים. כל הסיבות שהיו קיימות אז קיימות גם היום".

במהלך מסיבת העיתונאים נשאלה לבני האם היא מתחייבת להישאר במפלגת קדימה במקרה שבו תפסיד בפריימריז ואף התייחסה לדרישה שהעלו כמה מבכירי המפלגה, לערוך את הפריימריז תחת פיקוח של מנגנון חיצוני. על כך השיבה לבני כי "הפסד מבחינתי זה לא בקלפים. אני לא עונה לשאלות של מדע בדיוני. ביום שאחרי הניצחון, כל אחד מחברי קדימה יצטרך לקבל את ההכרעה. מי שרוצה לעזוב זה בסדר מבחינתי שיעזוב, אבל מי שלא יצטרך לקבל את ההכרעה. שאף אחד לא יטיף לי על טוהר המידות. זה ייערך בידי חברה חיצונית. כך היה בעבר וכך יהיה גם עכשיו. אם יש מישהו שרוצה לפרק את קדימה לא אתן לו לעשות זאת. אם מישהו שרוצה לנצל את הדברים כדי לדחות – אני רוצה לראות אותם".

הסקרים מנבאים התרסקות לקדימה

בהתייחסה להודעתו של העיתונאי יאיר לפיד על כניסתו לחיים הציבוריים, אמרה לבני כי "קדימה היא מפלגה הגדולה בישראל. בראיון האחרון שיאיר לפיד עשה איתי לפני הבחירות הקודמות הוא הסביר לי שהסקרים נגד קדימה, והתוצאה היתה הפוכה. מצטרפים שחקנים וכל אחד שרוצה לתרום זה חיובי. לפיד מנסח היטב גם את מצע קדימה, אבל אם אנחנו שותפים לאותו רעיון יש לנו אחריות. אפשרות אחת שהכניסה שלו למגרש תחזק את אותה קבוצה שרוצה להחליף את נתניהו אבל יש גם אפשרות שיחליש".

במענה לשאלת וואלה! חדשות בנוגע לפילוג אפשרי בקדימה לפני הפריימריז, השיבה לבני כי "פריימריז זה תהליך תחרותי שינוהל בצורה שקופה והוגנת. אם מישהו מנסה להכין את התירוצים 'למה הפסדתי' – אני לא מתכוונת להתעסק עם זה, אם מישהו ינסה לדרוש את איחור הפריימריז בתואנה של המנגנון – הוא יצטרך להסביר".

ח"כ שאול מופז שהודיע על כוונתו להתמודד על ראשות קדימה, התייחס הבוקר להקדמת הפריימריז. בנאום מול תלמידי תיכון באוניברסיטת תל אביב אמר מופז כי "ציפי לבני סיימה את תפקידה כיו"ר קדימה. היום החל המסע להחלפת נתניהו, ראשיתו בהחזרת קדימה למקום הנכון בפוליטיקה הישראלית ומיד אחר כך החזרת ישראל למסלול הנכון, חיזוקה המוסרי, החברתי והציוני".

מופז הוסיף כי "לקדימה נגרמו נזקים כבדים בהתנהלות חלשה ומגומגמת. אני אחזיר את קדימה למקומה כאלטרנטיבה ראשית לברית הפייגלינים. אני קורא לכל הבוחרים להצטרף אלי למסע יחד נוביל את קדימה למקומה הטבעי בהנהגת המדינה למען עתידה של מדינת ישראל". מופז אמר את הדברים במהלך כנס של המרכז הישראלי להעצמת האזרח הפועל לשינוי שיטת הממשל בישראל.

באחרונה גברו הלחצים על לבני להקדים את הפריימריז בקדימה, שהיו צפויים להיערך שלושה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. בין היתר, בשל מצבה הרעוע של קדימה בסקרים. בכל הסקרים האחרונים נראה כי קדימה מתרסקת ולכל היותר היא זוכה לתמיכה של 12 מנדטים בלבד.

מופז: "לבני סיימה את תפקידה כיו"ר קדימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully