וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט החשודים ברצח קדיס: "אין די ראיות להאשימם"

31.1.2012 / 16:37

המשטרה פענחה את הרצח שאירע בחג המולד ביפו וחושדת בשלושה תושבי העיר שרצחו את גבי קדיס בשל סכסוך נדל"ן. סגנו על הפענוח: "זה לא משמח ולא מנחם. נהרסה משפחה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר שהותר היום (שלישי) לפרסום כי משטרת תל אביב פענחה את מקרה הרצח של יו"ר האגודה האורתודוכסית ביפו, גבריאל (גבי) קדיס, שנדקר למוות ביפו לפני כחודש, אמר שי טובים, עורך דינם של שלושת החשודים ברצח, כי "החשדות שהוטחו בהם – אין בהן די כדי להחזיק כתב אישום ברצח". על פי החשד תושבי יפו: טלאל אבו מאנה, פואד אבו מאנה ותאופיק דלו, רצחו את קדיס בשל סכסוך נדל"ן. שני האחרונים חשודים ברצח, וטלאל אבו מאנה חשוד בקשירת קשר לביצוע רצח. ביום חמישי צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

עו"ד טובים הוסיף כי "חשוב לציין שאנחנו מעריכים את עבודת חוקרי ימ"ר תל אביב. בכל מקרה יהיה עלינו בימים הקרובים ללמוד את התיק ואת העובדות לאשורן, ולאחר מכן נגבש את כתב ההגנה כדבעי".

"אני יודע שבלי התמיכה של כל אנשי יפו מכל העדות, שהגישו עזרה, לא היו מגיעים לפיענוח. כל מי שראה וידע נתן כתף. גם מהעדות המוסלמיות וגם מהעדה הנוצרית", אמר בעקבות ההודעה על הפענוח פיטר חבש, סגנו של גבי קדיס באגודה הנוצרית-אורתודוקסית, "זה נותן לי הרגשה שתושבי יפו לא מפחדים משום דבר". יחד עם זאת הוסיף כי "זה לא משמח ולא מנחם. המשפחה איבדה אב בית. נהרסה משפחה. אני מקווה שבני המשפחה יצליחו להתאושש. אנחנו מקווים שכעדה נצליח לתמוך בהם".

"היו ויכוחים, לא חשבנו שיתדרדר לרצח"

עוד אמר חבש כי על אף הויכוחים שהתגלעו בנושא הוא לעולם לא חשב שהדברים יגיע בסוף לכדי רצח. "אנחנו עדיין לא מעכלים את מה שקרה. ויכוחים תמיד יש ותמיד יהיו, לא חשבנו שזה יתדרדר לרצח. ההיגיון לא תופס את זה. מנסים להסביר ולתרץ אבל לא מעכלים", אמר וציין כי "אנחנו לא מכירים עולם תחתון. היו איומים, אך לא חשבנו שזה יגיע לכדי רצח. כל אחד בעדה יגיד את זה". כמו כן שיבח סגנו של קדיס את עבודת המשטרה, "הפעם המשטרה עשתה את עבודתה בצורה טובה. הרגשנו את הרצינות שלהם. היינו בקשר מהיום הראשון לרצח ואני אמרתי להם שאני סקפטי לגבי המציאה של הרוצח. אני שמח שטעיתי".

יואב קוטלר, ראש מפלג בילוש במחוז תל אביב, שעמד בראש כוח המשימה, אסף את הראיות וביצע את המעצרים בתיק. לטענת החוקרים, הרקע לרצח היה סכסוך בין משפחת אבו-מאנה לקדיס ולאגודה הנוצרית-אורתודוכסית ביפו שבראשה עמד, כשבבסיס הסכסוך נכס בשווי עשרה מיליון שקלים ביפו. שניים מהחשודים נעצרו למחרת הרצח והחשוד השלישי, תאופיק דלו, נתפס בשבועיים האחרונים. קדיס נדקר למוות בתום תהלוכה מסורתית לציון חג המולד. ככל הנראה, בתום הצעדה הוא יצא מהכנסיה האורתודוכסית ביפו לכיוון מכוניתו. ועל פי החשד פואד אבו מאנה דקר אותו, בסיועו של תאופיק דלו.

עוד באותו נושא:
הרצח בחג המולד ביפו: הדקירה - בשל סכסוך נדל"ן
רצח ביפו: בכיר בקהילה הנוצרית בעיר נדקר למוות
"ביפו רוצים שהרוצח ייתפס, אבל לא משתפים פעולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully