וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14% הצבעה בפריימריז; רה"מ ישא "נאום המרצה"

פנחס וולף

31.1.2012 / 14:35

במטה נתניהו לא מרוצים מנתוני ההצבעה הנמוכים שנרשמו עד כה כאשר 17,500 איש בלבד הצביעו. בשל כך, יישא נתניהו "נאום המרצה" לפעיליו בו יפציר בהם לצאת לקלפיות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

במטהו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאוכזבים מאחוזי ההצבעה הנמוכים שנרשמו עד כה (שלישי) בבחירות לראשות המפלגה, שעומדים על 14% בלבד. ראש הממשלה לשאת "נאום המרצה" בשעה 17:00 בתל אביב, על מנת להמריץ את תומכיו בליכוד לצאת להצביע.

במטה הבחירות של משה פייגלין ביקשו מיו"ר ועדת הבחירות בליכוד להאריך את מועד סגירת הקלפיות ביהודה ושומרון, בין היתר בשל טענות על אי-הגעת חוברות הצבעה.

במטה נתניהו התייחסו לטענות נוספות, לפיהן שיבושים שאירעו בקלפיות ביהודה ושומרון נועדו להכשיל את פייגלין. ממטה נתניהו נמסר כי השיבושים בקלפיות היו דווקא במעוזים הנחשבים לתומכים בנתניהו ולא בפייגלין, כמו למשל בהתנחלות אפרת. לטענתם, היו שיבושים במקומות נוספים הנחשבים כמעוזים של ראש הממשלה מחוץ ליהודה ושומרון. יצוין כי בסופו של דבר, הקלפיות נפתחו כסדרן.

אילוסטרציה, נתניהו ופייגלין מצביעים בבוקר הפריימריז 2012. שלומי גבאי, עומר מירון
נתניהו חושש מפער גדול שיעניק יתרון, גם למראית עין, ליריבו/עומר מירון, שלומי גבאי

נתניהו בא בבוקר להצביע עם רעייתו, שרה, בקלפי בבנייני האומה בירושלים. הוא אמר כי הוא מצפה "שאנשי הליכוד יביאו לידי ביטוי את התמיכה הקיימת בשטח אצל מצביעי הליכוד". נתניהו אמר עוד כי הוא מקווה שהמצביעים יבואו לקלפיות כדי לבחור בו "גם בגשם סוחף", ולדבריו, ככל שיצביעו יותר ויותר מבעלי זכות הבחירה, תוצאות הבחירות לראשות המפלגה ישקפו בצורה נאמנה את התמיכה בשטח.

פייגלין: לא אהפוך את הליכוד למפלגה לאומנית

משה פייגלין הגיע מוקדם יותר לקלפי בקרני שומרון, והבהיר כי אם יזכה בבחירות לראשות המפלגה, לא יהפוך את הליכוד למפלגה לאומנית קיצונית. "ההיפך הוא הנכון", אמר, "אנו נושאים בגאון את ערכי החירות, ואיננו מדברים על שלילית זכויות הפרט, אלא על גיבושה של המדינה סביב זהותה המדינית".

נכון לשעה 14:45, הצביעו בפריימריז כ-17,500 חברי ליכוד, שהם כ-14%מסך בעלי זכות ההצבעה בבחירות לראשות המפלגות. בליכוד חברים 125 אלף מצביעים, שרשומים ב-500 קלפיות ברחבי הארץ.

עוד על הפריימריז בליכוד
הפריימריז בליכוד: נתניהו הצביע - והזהיר משאננות
פרשנות: אחרי שנתניהו ינצח, כולם יתחנפו לפייגלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully