וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: רופאים הוציאו אח תאום מבטנו של בן שלוש

31.1.2012 / 10:39

3 שנים חי איסבאק פקונדה הקטן בלי לדעת שבבטנו נמצא "עובר טפילי" - אחיו שחדל להתפתח בשלב מוקדם ברחם, ונטמע בתוכו. רק כשהחל להתלונן על כאבי בטן, התגלה האח באולטרסאונד

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

איסבאק פקונדה בן השלוש, מהעיר צ'יקלאיו שבפרו, בסך הכל התלונן על כאבי בטן. אביו לקח אותו לבית החולים, שם נדהמו הרופאים לגלות בתוך בטנו עובר מת של אחיו התאום, באורך כ-30 סנטימטרים ובמשקל 700 גרם. "ערכנו לו בדיקת אולטרסאונד, והבנו שיש לו עצמות נוספות בפנים, עצם הזרוע, עצם הירך, עמוד שדרה", הסביר רופאו של הילד, ד"ר מרקו אנטוניו פלורס. "אז ערכנו בדיקה נוספת, שאישרה את האבחנה".

מדובר במקרה רפואי נדיר ביותר, המתרחש אחת ל-500,000 לידות ונקרא "עובר טפילי". איסבאק ואחיו הם שני תאומים סיאמיים, אולם האח חדל להתפתח בשלב מוקדם של ההריון, התנוון ונטמע בתוך גופו של אחיו. הוא כולל אמנם עצמות, עיניים ואפילו שיער על הראש, אבל עדיין לא הספיק לפתח מוח, לב וריאות. אביו של איסבאק, לאונידס פקונדה, סיפר כי למרות מצבו, לא חל שינוי בהתנהגותו: "הוא אוכל כרגיל, רץ ומשחק כרגיל".

ההליך הרפואי להוצאת העובר נערך אתמול בבית החולים בעיר, בהשתתפות 13 רופאים. "אין ספק שזה ניתוח מסוכן", הסביר ד"ר פלורס. "צריך לדאוג להרבה דברים, צריך להיות בעל ניסיון בניתוחים מהסוג הזה". בשלב זה עדיין לא ברור אם איסבאק שרד את הניתוח המורכב, ומה מצבו.

עוד מקרי תאומים סיאמיים:
הגדיל ראש: תינוק עם שני ראשים נולד בברזיל
ההתנתקות 2: תאומות סיאמיות נולדו בעזה
תאומות סיאמיות מבנגלדש הופרדו בניתוח באוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully