וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח הצליח התאומות הופרדו לשלום

תאומות סיאמיות שהיו מחוברות בראשן וננטשו בבית יתומים בבנגלדש, הופרדו בניתוח מסובך באוסטרליה שנמשך 25 שעות. השתיים צפויות לעבור עוד מסכת ארוכה של ניתוחי שיקום

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: אילן שניג. עריכה: יאיר דניאל)

צוות של 16 מנתחים ואחיות הפריד בהצלחה במהלך הלילה והבוקר (שלישי) שתי תאומות סיאמיות המחוברות בראשן. הניתוח, שארך 25 שעות, נערך בבית חולים באוסטרליה. בשלב זה, עדיין מוקדם לקבוע אם לא נגרם להן נזק מוחי כתוצאה מהניתוח.

ליאו דונאן, מבית החולים לילדים במלבורן, סיפר כי בפני שתי הילדות עוד שעות ארוכות של ניתוחים לשיקומן, בנוסף לניתוח שכבר עברו. "הצוותים המנתחים הצליחו להפריד את מוחן והן במצב טוב מאוד", סיפר דונאן. "אנחנו עומדים עדיין בפני משימת הניתוח לשיקומן, וזה עלול לארוך שעות רבות".

מנתחים פלסטיים נעזרו בשילוב של עור מגופן של הילדות, שתלי עצמות וחומרים מלאכותיים, כדי לסיים את שיקום גולגלתן כחמש שעות לאחר שהסתיים ניתוח ההפרדה. "הגוף שלהן צריך עוד להתאושש ממה שהן עברו, ואנחנו ניצבים בפני כניסה לשטח לא מוכר שאנחנו לא יודעים מה יהיו תוצאותיו", אמר דונאן. "כל מה שאני יכול לומר הוא שהכל כרגע נמצא במקומו בצורה הטובה ביותר. העיקר הוא שהבנות בריאות".

תאומות סיאמיות מבנגלדש שהופרדו בניתוח באוסטרליה. AP
טרישה וקרישנה/AP

התאומות הסיאמיות מבנגלדש, טרישה וקרישנה, היו מחוברות בראשן וחלקו כלי דם ורקמות מוח. הן הועברו ב-2007 לאוסטרליה לאחר שעובד צדקה מצא אותן נטושות בבית יתומים בבנגלדש, לאחר שהוריהן לא יכלו לטפל בהן. ארגון צדקה למען ילדים דאג להעבירן לאוסטרליה, לאחר שהרופאים בבנגלדש הבינו כי לא יוכלו לבצע את הניתוח בכוחות עצמם. "אנחנו שמחים והוקל לנו שהילדות הופרדו בהצלחה", נמסר בהודעה שפרסם ארגון הצדקה שדאג לילדות.

לפני תחילת הניתוח מסרו הרופאים כי קיים סיכוי של 50% כי הילדות יסבלו מנזק מוחי כתוצאה מהניתוח, וסיכוי של 25% שאחת הילדות תמות בניתוח. איאן מקנזי, אחד המנתחים, סיפר כי מצבן של הילדות נמצא במגמת שיפור מאז שגופן התחיל לעבוד באופן עצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully