וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה הפלסטינית שידרה דברי הלל לרוצחי פוגל

ניר יהב

29.1.2012 / 22:13

בתכנית המוקדשת לאסירים פלסטינים בישראל, עלו לשידור בני המשפחה של אחד מרוצחי משפחת פוגל, וכינו אותו "גיבור ואגדה". מנחת התכנית גם היא בירכה את הרוצחים. צפו בשידור

הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית שידרה לפני כשבוע דברי שבח לרוצחי משפחת פוגל מאיתמר, במהלך התכנית "למענכם" המוקדשת לאסירים פלסטינים. הארגון "מבט לתקשורת פלסטינית", אשר עוקב אחר שידורי התקשורת הפלסטינית, דיווח על המקרה.

לשידור עלו אמו ודודתו של חכים עוואד, אחד מרוצחי משפחת פוגל שהורשע בביצוע חמישה מעשי רצח ונידון לחמישה מאסרי עולם. דודתו של חכים אמרה כי אחיינה הוא "גיבור ואגדה". אמו של חכים הסבירה כי השלטונות בישראל מונעים ממנה לבקר את בנה מסיבות ביטחוניות. המנחה הפלסטינית אמרה בתגובה: "תמשיכי, אחותנו. אנחנו יכולים להשמיע את קולך". האם בירכה את "בנה היקר, שביצע את הפעולה באיתמר ונידון לחמישה מאסרי עולם". לאחר מכן עלתה דודתו של חכים לשידור ואמרה כי חכים ואמג'ד עוואד הם "גיבורים". מנחת המשדר העבירה אף היא את ברכתה לחכים ואמג'ד, רוצחי משפחת פוגל.

נתניהו דרש גינוי מיידי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לשידור, במהלך פגישתו עם שר החוץ של אירלנד, אימון גילמור. "הטלוויזיה הפלסטינית שידרה תכנית המהללת את רוצחי משפחת פוגל, בו הם הוצגו כגיבורים וקדושים", אמר. נתניהו דרש גינוי מידי של הדברים והוסיף כי "הדרך היחידה להתקדם לשלום היא להכין את עמינו לשלום ולא לטרור אכזרי. אנו מקווים שהרשות הפלסטינית תחליט לחדש את השיחות ולהתרחק מדרך הטרור והאדרת הרוצחים".

בפיגוע באיתמר נרצחו חמשת בני משפחת פוגל על ידי חכים ואמג'ד עוואד, תושבי כפר עוורתא. לפני ארבעה חודשים גזר בית הדין הצבאי בשומרון חמישה מאסרי עולם על חכים עוואד, שלא הביע חרטה על הרצח. לפני כשבועיים גזר בית המשפט הצבאי בסאלם עונש של חמישה מאסרי עולם גם על אמג'ד עוואד.

עוד בנושא:
רוצח משפחת פוגל באיתמר נידון לחמישה מאסרי עולם
אמג'ד עוואד הורשע ברצח בני משפחת פוגל

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully