וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין החליט: לא תיפתח חקירה פלילית נגד אשל

גלעד גרוסמן

29.1.2012 / 18:06

היועץ המשפטי לא יורה למשטרה לפתוח בחקירה נגד ראש לשכת נתניהו, בעניין הטענות על עבירות מין שביצע ב-ר', עובדת הלשכה. פרקליטיה: נעתור לבג"ץ, שימנע ממנה להעיד בכפייה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט הערב (ראשון) שלא להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש לשכת ראש הממשלה, נתן אשל, שנטען כי הטריד מינית וביצע מעשה מגונה ב-ר', עובדת בלשכה. עוד דווח, כי אשל עצמו ייצא לחופשה בת עשרה ימים, בשל ההתפתחויות האחרונות נגדו. בשבוע שעבר הורה וינשטיין לאגף המשמעת בשירות נציבות המדינה לפתוח בחקירה לבירור תלונה של ר', לפיה אשל הטריד אותה, חיטט בהודעות הטקסט שלה, פתח הודעות דואר אלקטרוניות פרטיות ואף עקב אחריה. במשרד היועץ סבורים כי מן הראוי שחקירה מסוג זה תמשיך להתנהל בנציבות שירות המדינה, ולא במשטרה. על כן, החקירה בנציבות שירות המדינה תימשך, לרבות גביית עדויות מעובדי הלשכה. יצוין כי לנציבות אף סמכות לכפות על ר' לתת עדות בפרשה, למרות התנגדות האחרונה להתלונן במשטרה. עם זאת, פרקליטיה של ר' שוקלים לפנות לבג"ץ, במטרה שזה ימנע מר' להעיד בכפייה.

פרשת נתן אשל. שי אוקנין
בינתיים אין חקירה פלילית, אבל הוא יצא לחופשה. אשל/שי אוקנין

ממשרד המשפטים נמסר כי המידע הגיע לידי וינשטיין לפני כחודש, והוא התבקש לשמור על סודיות מוחלטת ביחס לזהות הפונים, ולכן שמותיהם לא הועברו לידי רשויות החקירה, ובנציבות ניסו לברר את התלונות בדרכים אחרות. בין היתר, נבדקו עדויות נוספות, שסתרו את התלונה. משסירבה ר' להעיד בפני היועץ, העבירו שלושת מוסרי המידע ליועץ המשפטי פרטים של עדה פוטנציאלית, שתוכל לאמת את החשדות. היא נחקרה בנציבות, והוחלט שעדותה לא מצדיקה פתיחה בחקירה.

הפרשה החלה להתגלגל כאשר ר' סיפרה לראש מערך ההסברה בלשכה יועז הנדל על הדברים, וזה סיפר למזכיר הממשלה צבי האוזר, וככל הנראה גם למזכיר הצבאי, אלוף יוחנן לוקר. הבכירים חשו מחויבים מתוקף תפקידם לעדכן את הגורמים המקצועיים במידע, ובעצת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, הוחלט שלא לערב את ראש הממשלה בפרשה כדי להימנע ממצב בו הוא עשוי להיקלע לניגוד עניינים.

"על נתניהו לגבות את הנדל, האוזר ולוקר"

פרקליטה של ר', ד"ר הראל ארנון, התייחס בראיון לחדשות 2 להחלטתה של מרשתו שלא להתלונן נגד אשל. "היא מבקשת שפרטיותה תישמר", אמר, "היא מבקשת לכבד את זכותה, להחליט מתי ואם בכלל להתלונן. היא מבקשת שהערכים שאמורים להגן עליה לא ירמסו את כבודה. ר' לא התייצבה לעבודה ביום רביעי וחמישי כי היא לא חשה בטוב, בין היתר בגלל הלחץ הכבד שהיא נתונה לו. היא מסרבת להיכנס לסחרור התקשורתי הזה. אני מניח שהיא תתייצב מחר לעבודה כרגיל. אין לה שום כוונה לסגת או לעזוב את מקום עבודתה".

מוקדם יותר אמרו גורמים המעורים בעבודת לשכתו של נתניהו כי ראש הממשלה צריך לגבות באופן פומבי את הבכירים שפנו ליועץ המשפטי לממשלה – הנדל, האוזר ולוקר. הגורמים אף קראו נתניהו להוציא מידית את ראש הלשכה, נתן אשל, לחופשה עד אשר תסתיים בדיקת הטענות לפיהן הטריד את ר?, עובדת בלשכתו. מי שהתלונן עשה את המעשה הראוי?, אמר גורם פוליטי בכיר, ?ראוי שאשל יצא לחופשה עד תום בדיקת העובדות, וראוי היה לגבות את המתלוננים, ולו רק למראית עין?. בתוך כך, אשל והעובדת ר' לא הגיעו הבוקר לעבודה בלשכת ראש הממשלה.

מקורבי אשל ממשיכים לדחות את הטענות נגדו ובטוחים בחפותו, ולצד זאת מפנים אצבע מאשימה כלפי המתלוננים - מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ראש אגף ההסברה, יועז הנדל, וכן המזכיר הצבאי, אלוף יוחנן לוקר. לטענתם, המניעים לתלונה היו אישיים ולא ענייניים. עם זאת, באווירה המתוחה בלשכת ראש הממשלה מגבים עובדים רבים את הבכירים שפנו ליועץ המשפטי, ומדגישים כי השלושה עשו את המעשה הערכי הנכון.

עוד בנושא
”על נתניהו לגבות המתלוננים ולהשעות את נתן אשל”
פרשת אשל: ”ר’ מסרבת להעיד, וממשיכה להגיע לעבודה”
”החשדות נגד נתן אשל: הטריד מינית את ר’ וביצע מעשה מגונה”

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully