וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על נתניהו לגבות המתלוננים ולהשעות את נתן אשל"

טל שלו

29.1.2012 / 17:48

גורם פוליטי אמר כי על נתניהו לגבות את שלושת הבכירים שהתלוננו נגד אשל, "ולו רק למראית עין". לדבריו, "מי שהתלונן עשה את המעשה הראוי". אשל ור' לא הגיעו היום לעבודה

ראש הממשלה צריך לגבות באופן פומבי את הבכירים שפנו ליועץ המשפטי לממשלה והתריעו על החשדות נגד נתן אשל - כך אומרים היום (ראשון) גורמים המעורים בעבודת לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הגורמים אף קראו נתניהו להוציא מידית את ראש הלשכה, נתן אשל, לחופשה עד אשר תסתיים בדיקת הטענות לפיהן הטריד את ר?, עובדת בלשכתו.

?מי שהתלונן עשה את המעשה הראוי?, אמר גורם פוליטי בכיר, ?ראוי שאשל יצא לחופשה עד תום בדיקת העובדות, וראוי היה לגבות את המתלוננים, ולו רק למראית עין?. בתוך כך, אשל והעובדת ר' לא הגיעו הבוקר לעבודה בלשכת ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקורבי אשל מפנים אצבע מאשימה כלפי המתלוננים וטוענים כי המניעים לתלונה היו אישיים ולא ענייניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורבי אשל ממשיכים לדחות את הטענות נגדו ובטוחים בחפותו, ולצד זאת מפנים אצבע מאשימה כלפי המתלוננים - מזכיר הממשלה, צבי האוזר, ראש אגף ההסברה, יועז הנדל, וכן המזכיר הצבאי, אלוף יוחנן לוקר. לטענתם, המניעים לתלונה היו אישיים ולא ענייניים. עם זאת, באווירה המתוחה בלשכת ראש הממשלה מגבים עובדים רבים את הבכירים שפנו ליועץ המשפטי, ומדגישים כי השלושה עשו את המעשה הערכי הנכון.

"התגובה של 'רק רכילות' אינה ראויה"

גורמים נוספים העבירו ביקורת על כך שהתגובה הראשונית שהושמעה בסביבת ראש הממשלה פטרה את התלונות כ-?רכילות בלבד?. זאת, בעוד שהתברר כי מאחורי הפנייה ליועץ המשפטי עומדים שלושה בכירים בלשכה, הנחשבים למוערכים ביותר. "התגובה הראשונית של רכילות, המעמידה ספק באמינותם של המתלוננים, אינה ראויה, וראוי שראש הממשלה יעשה מהלך שיבהיר כי הוא מגבה את מי שפעל לפי חובתו המקצועית והערכית ביידוע הגורמים המשפטיים בחשדות בלשכה?, אמר גורם בכיר.

?מצד אחד הם פעלו לפי החוק, ולא יידעו את ראש הממשלה כי זו הייתה העצה שהם קיבלו. מצד שני, הפרשה פוגעת קשות באיש הכי קרוב לראש הממשלה ורעייתו, וכל פגיעה באשל שקולה לפגיעה ישירה בבני הזוג נתניהו?, הסביר גורם המכיר מקרוב את עבודת הלשכה.

עורכי דינה של ר' טענו הבוקר כי אין ברצונה להתלונן, אך היא זומנה להעיד באגף החקירות בנציבות שירות המדינה, ככל הנראה מחר. במקביל, יעידו השבוע גם אשל, האוזר, ועובדים נוספים בלשכה, בנוסף לכשבע עדויות אחרות שכבר נגבו. היועץ המשפטי לממשלה צפוי להכריע היום או מחר האם להמשיך בבדיקה המשמעתית שעורכת נציבות שירות המדינה, או להפנות את הטיפול בפרשה לחקירת משטרה. לפי ההערכה, אם וינשטיין יחליט שאכן יש היבט פלילי במעשים, לא תיוותר ברירה אלא להשעות את אשל מתפקידו עד בדיקת החששות.

פרשת נתן אשל - כותרות אחרונות

"החשדות נגד נתן אשל: הטריד מינית את ר' וביצע מעשה מגונה"
"שלושה מבכירי לשכת נתניהו התלוננו על אשל"
נתניהו על פרשת אשל: "להמתין לסיום הבדיקה"
הדיווח הראשוני: "בכיר בלשכת נתניהו הטריד עובדת ועקב אחריה"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully