וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: "ר' מסרבת להעיד, וממשיכה להגיע לעבודה"

גלעד גרוסמן

29.1.2012 / 7:50

פרקליטיה של העובדת בלשכת נתניהו, העומדת במרכז פרשה סבוכה של הטרדה מינית, לכאורה, דורשים מהיועץ וינשטיין שלא לזמן אותה לעדות. לדבריהם, היא "לא מתעסקת" בפרסומים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמור להכריע הבוקר (ראשון) אם לפתוח בחקירה פלילית בעניין ההטרדה, לכאורה, בלשכת ראש הממשלה. לפי שעה, ר', עובדת הלשכה שעומדת במרכז הפרשה, עומדת על סירובה להעיד נגד נתן אשל, ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומעדיפה "לשמור על פרטיותה".

בסוף השבוע נודע כי עלה חשד שאשל גם הטריד מינית את ר', לאחר שאחד מבכירי הלשכה שמע שאשל, לכאורה, צילם את ר' מתחת לחצאיתה באמצעות טלפון הסלולרי. אמש, שלחו פרקליטיה של ר', הראל ארנון ויצחק בם, מכתב לוינשטיין, וביקשו שלא לזמן את מרשתם לעדות בנציבות שירות המדינה. לדבריהם, אם תידרש ר' להעיד, תהיה זו "פגיעה חמורה בפרטיות, שלילת רצונה החופשי ופגיעה ראשונה בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו". עוד כתבו הפרקליטים במכתבם כי "אין מקום לכפות על קרבן - לכאורה - למסור גרסה. נוכח הפרסומים השונים בתקשורת, אין לר' אמון בגורמי החקירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשדר הבוקר של התחנה, התייחס עורך הדין ארנון לפרשה, ואמר כי תלונתה של ר' הוגשה ימים ספורים לפני שהפרשה נחשפה בתקשורת. "עוברים עליה ימים לא נעימים ולא נוחים, אך היא משתדלת להגיע לעבודה כרגיל", אמר. "היא אישה חזקה, יש חברים ובני משפחה שעומדים לצדה, ומקווים שהסערה תחלוף כמה שיותר מהר".

"לא מתעסקת בלאשר או בלהכחיש"

כשנשאל עו"ד ארנון מדוע מבקשת ר' שלא להגיע לעדות, אמר: "ר' היא אדם אוטונומי, עם שיקול דעת צלול. פנינו ליועץ המשפטי בבקשה לא לפגוע בפרטיותה, ולא לכפות עליה להיות חלק מהסערה הציבורית, לא לחטט לה בחיים. החשיפה אינה נוחה לה. היא מבקשת שכבודה ישמר". לדברי ארנון, ר' "אינה מתעסקת בלאשר או להכחיש" את הדיווחים והפרסומים על הנעשה בלשכה.

"זה בדיוק מה שהיא מנסה להימנע ממנו", אמר, "היא לא רוצה לשתף את הציבור ואת הרשויות במה שהיה או לא היה. היא אישה בוגרת, ולא רוצה שחייה יהפכו לנחלת הכלל. צריך לכבד זאת". עו"ד ארנון אמר כי "כל סטודנט בשנה א' יודע שאפשר לחייב חשוד להגיש עדות, אבל שאי אפשר לחייב סתם אדם (להגיש עדות), לא במשטרה ולא בנציבות שירות המדינה".

ההטרדה בלשכת רה"מ - כותרות נוספות
"החשדות נגד אשל: הטרדה מינית ומעשה מגונה"
פרשת אשל: היועץ יכריע לגבי חקירה פלילית
נתניהו על פרשת אשל: להמתין לסיום הבדיקה
"שלושה מבכירי לשכת נתניהו התלוננו על אשל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully