וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 13 שנה: משעל בא לירדן ונפגש עם המלך

ניר יהב

29.1.2012 / 16:02

ברקע דיווחים כי חמאס צמצם לגמרי את נוכחותו בסוריה, חאלד משעל הגיע לירדן לשיחות אינטימיות עם המלך עבדאללה ועם ראשי המודיעין, לקראת חנוכה אפשרית של לשכות - ואף יותר

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע לעמאן ונפגש הבוקר (ראשון) עם מלך ירדן, עבדאללה. אל משעל התלווה לביקור יורש העצר של קטאר, השייח' תמים בן חמד אל-ת'אני, ואת השניים קיבל בשדה התעופה הנסיך חוסיין, בנו של המלך עבדאללה.

זהו ביקורו הרשמי הראשון של משעל בירדן, מאז שהנהגת חמאס גורשה מהמדינה ב-1999, ואחרי ששרד בה ניסיון חיסול של המוסד ב-1997. הביקור מעורר עניין רב בעולם הערבי, בייחוד ברקע הדיווחים כי חמאס צימצם כמעט לחלוטין את נוכחותו בסוריה. לאחרונה אף דווח כי הרשויות בסוריה עצרו את בתו של משעל, פאטמה, בחשד לשחיתות.

בתחילה, נועדו בפרטיות עבדאללה, משעל ואל-ת'אני, ומאוחר יותר הצטרפה לפגישה משלחת של אנשי חמאס בכירים, בהם מוסא אבו מרזוק, סאמי חאטר, עיזת א-רישק, מוחמד נזאל ומוחמד נסר. משעל צפוי לשהות בירדן כמה ימים, ובמהלך ביקורו בממלכה ייפגש גם עם ראש הממשלה ועם ראש המודיעין.

עבדאללה, מלך ירדן, יורש העצר של קטאר, תמים חמד אל-ת'אני, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בפגישה בעמאן. ינואר, 2012. רויטרס
המלך עבדאללה, יורש העצר הקטארי תמים בן חמאד ומשעל, הבוקר בעמאן/רויטרס

גורמים בחמאס אמרו כי סוגיית העברתם של משרדי חמאס מדמשק לעמאן צפויה לשאת "מקום מרכזי בשיחותיהם של משעל ובכירי ההנהגה הירדנית". עם זאת, גורם ירדני בכיר אמר כי ביקורו של משעל בירדן הוא ביקור "לשם הפרוטוקול בלבד", וכי לא ייערכו במהלכו "דיונים מעמיקים". משעל ועבדאללה צפויים גם לדון בדרכים להידוק היחסים הרעועים בין חמאס לירדן.

בכיר חמאס: "הארגון מעוניין לפתוח משרדים או להיכנס לירדן"

בכיר חמאס, סלאח ברדוויל, אמר הבוקר בראיון לעיתון ירדני כי משעל ועבדאללה ידונו "בשינויים במזרח התיכון, שאילצו את חמאס לחפש אחר מקום חלופי (למשרדיו – נ.י). חמאס מעוניין ביחסים נורמליים עם ירדן, יחסים שיאפשרו למנהיגיו להיכנס לממלכה ולפעול שם, בין אם על ידי פתיחת משרדים ובין אם על ידי כניסה לשם". ברדוויל החמיא עוד לירדן שעומדת, לדבריו, לצד העם הפלסטיני.

במקביל, אמרו גורמים בעמאן לאתר חמאס כי ביקורו של משעל מעורר "עניין רב" בארמון המלוכה הירדני, והגדירו את פגישתו עם המלך עבדאללה פגישה "היסטורית". לדברי הגורמים, נוכחותו של יורש העצר הקטארי בפגישה צפויה להביא לחיזוק היחסים בין חמאס לבין הממלכה הירדנית.

חמאס, מסוריה לירדן: כותרות נוספות
בתו של חאלד משעל נעצרה בסוריה "בחשד לשחיתות"
"אסד התעלם ממשעל" - וחמאס החליט לעקור לירדן
משעל עצמו הודיע שלא ישוב להתמודד על הנהגת חמאס

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully