וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב רצח את האם והתאבד - 7 יתומים נזקקים לתרומות

יהושע בריינר

28.1.2012 / 9:08

באחת ההתנחלויות אירע לפני כמה שבועות אסון כבד, כשאב המשפחה נטל את נשק בנו, ירה באשתו ושם קץ לחייו. כעת פועלים רבני הקהילה לגיוס כספים למען הילדים השרויים במצוקה

מסע התרמה יוצא דופן נערך בימים אלה למען שבעה ילדים שנקלעו למצב כלכלי קשה ביותר, לאחר שאביהם רצח את אימם והתאבד לפני מספר שבועות. "אפילו בשביל מצבה להורים כמעט ולא היה כסף", אומרים מקורבי המשפחה. המקרה הטרגי הביא את בכירי הרבנים בציונות הדתית בכלל, וביהודה ושומרון בפרט, להתגייס למען הילדים שנותרו ללא בית ובמצוקה כלכלית כבדה.

הכל החל לפני מספר שבועות באחת ההתנחלויות ביהודה ושומרון, כאשר אב המשפחה ירה למוות באשתו, בעזרת נשקו של בנו החייל, ולאחר מכן גם התאבד. לבני הזוג, שהיו מוכרים היטב לרשויות הרווחה בהתנחלות בשל תלונות קודמות על אלימות במשפחה, היו שבעה ילדים. שני האחים הבוגרים הם חיילים, שאחד מהם משרת כיום באיזור, והאחות הצעירה הינה ילדה בת 10.

תמונות מזירת הרצח בקריית ארבע, האב רצח את האם והתאבד, דצמבר 2011. חטיבת דובר המשטרה
"הקהילה המקומית עושה מאמץ רב, אך אין בכך די". זירת הרצח/חטיבת דובר המשטרה

כל הילדים היו פזורים במסגרות שונות עוד קודם לאירוע, כשחלקם חיו במשפחות אומנות, אחרים במוסדות חינוך עם פנימיות ושני האחים הבוגרים, כאמור, בצה"ל. כעת, לאחר האירוע הטרגי, נקלעו הילדים למצב כלכלי קשה בשל מות הוריהם, וחלק ממטרת הקמפיין הוא לגייס די כסף על מנת לרכוש את דירת עמידר, שם התגורר האב, על מנת שהילדים יוכלו לשוב ולחיות תחת קורת גג אחת.

למסע ההתרמה התגייסו הרבנים המובילים בציונות הדתית, ובהם ראש ישיבות בני עקיבא חיים דרוקמן, רב העיר רמת גן יעקב אריאל, ראש ישיבת עטרת כהנים הרב שלמה אבינר, אחד מראשי ארגון צהר הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בקרית ארבע אליעזר ולדמן ורבה של גוש עציון, גדעון פרל. "הקהילה המקומית עושה ככל שביכולתה על מנת לסייע, אך אין די בכך", אומרים מקורבי המשפחה, "המשפחה זקוקה לעזרה מיידית ולסיוע נרחב בכדי לספק צרכים בסיסיים עבור הילדים, דוגמת ביגוד ושכר לימוד".

תמונות מזירת הרצח בקריית ארבע, האב רצח את האם והתאבד, דצמבר 2011. חטיבת דובר המשטרה
אחד האחים נחשף לזוועה כשנכנס לדירת אימו לאחר שנורתה בידי אביו. זירת הרצח/חטיבת דובר המשטרה

ביישוב עצמו התגייסו התושבים על מנת לסייע בניקיון הבית בו מתגוררים שני האחים הבוגרים, אולם גם שם אומרים כי המצב הכלכלי בכי רע.

"הילדים חייבים סיוע מיידי או שימצאו עצמם ברחוב"

"הביטוח הלאומי מסייע אמנם, אך ברמה מינימלית מאוד, כך שהמצב הכלכלי נותר קשה מנשוא", אומר ישראל ליבמן, ראש עמותת "מקימי" שמארגנת את מסע ההתרמה. "הילדים האלה חייבים לקבל את הסיוע באופן מיידי, אחרת הם עלולים למצוא עצמם זרוקים ברחובות. לצערנו, בסופו של דבר, הכל נמדד בכסף ובלעדי התרומות אפשר רק לדמיין מה יהיה סופם של הילדים שנאלצו לגייס כספים מאנשים טובים גם לטובת קבורה ראויה של הוריהם. אי אפשר לומר שהם רעבים ללחם, אך בהחלט ישנו מחסור בביגוד לחורף, במימון טיפולים רפואיים ובמילוי צרכיהם הבסיסיים, שכל ילד זקוק להם", הוסיף ליבמן.

מאז האסון שפקד את המשפחה, שבעת הילדים התגבשו מאוד כלפי חוץ, אולם מקורבי המשפחה מספרים כי מצבם הנפשי אינו פשוט, ומתכוונים לרגע בו נחשף אחד האחים הבוגרים למחזה הנורא, כשנכנס לדירת האם שנרצחה. "לצערנו, אירועים טרגיים שכאלה מתרחשים גם בציבור שלנו, אנחנו עשויים מאותו החומר", אומר ליבמן, "אך במקרה הזה המצב קשה בצורה יוצאת דופן, ואנו מנסים להירתם האחד למען השני, כפי שהיו נוהגים בכל מקום אחר".

עוד בנושא
אישום: בן 85 ניסה לרצוח את אשתו ולהתאבד
חשד לניסיון רצח והתאבדות: בעל שיסף גרון אשתו
הרצח וההתאבדות בגליל: הבעל היה מוכר למשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully