וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: חתול הסתנן לתא הטייס, מטוס קורקע 5 שעות

"אייר קנדה" עלולה לשקול מחדש את מדיניותה המתירה הטסת חיות מחמד בתא הנוסעים, לאחר שחתול בשם ריפלס השתעמם בכלוב בו אוחסן, נמלט לתא הטייס - ו"התכסה" בחיווטים הסבוכים

מטוסים נוטים להתעכב על הקרקע בשל מגוון סיבות - בגלל נוסעים מאחרים או בגין מזג אוויר סוער, ולעתים בגלל חפצים חשודים המאותרים בקרבתם. עם זאת, סביר להניח שנוסעי טיסה 603 של חברת "אייר קנדה" לא שיערו מעודם כי ייאלצו להמתין כמעט חמש שעות על מסלול ההמראה בגלל חתול שובב שחדר לתא הטייס.

הטיסה, שהייתה אמורה לצאת אתמול (רביעי) מנמל התעופה בהליפקס שבמזרח המדינה תוכננה להמריא לטורונטו בשעה 05:40 בבוקר (שעון מקומי). החתול, ריפלס, שנהנה ממדיניות חברת התעופה הקנדית המתירה להעלות חיות קטנות לתא הנוסעים, הצליח לחמוק מהכלוב שבו נמנם, ואחרי חיפושים ממושכים בתא הנוסעים ובתא המטען הבינו אנשי הצוות כי עליהם לחפש גם בתא הטייס.

מטוס מקורקע של חברת התעופה אייר-קנדה באוסטרליה, יולי 2011. AP
במשך זמן רב, בדקו מהנדסים שלא נגרם נזק לתא הטייס מציפורני החתול/AP

אנשי ביטחון בנמל התעופה בהליפקס שהתראיינו לעיתונות המקומית תיארו את המצוד אחר המסתנן הפרוותי כ"משחק חתול ועכבר" של ממש - או חתול ומאבטח, ליתר דיוק. "ריפלס היה מפוחד מאוד בגלל המרדף אחריו, והתחבא מאחורי סבך של חוטים בתא הטייס", סיפר פיטר ספרווי, דובר בכיר בנמל התעופה.

לדברי ספרווי, אחרי כשלוש שעות אותר החתול והוחזר לכלוב, ולאחר מכן נאלצו מהנדסים לערוך בדיקות מקיפות לחיווטים בתא הטייס, כדי לוודא שלא נגרם להם נזק מציפורני החתול, ש"התכסה" בהם. הבדיקות הובילו כמובן לעיכוב נוסף בהמראה. ספרווי הבהיר כי ריפלס לא נפגע או נשרט במהלך המצוד, והמריא יחד עם בעליו - הנבוכה למדי - ועם יתר הנוסעים שהסכימו להישאר במטוס, ליעדם בטורונטו.

עוד על חיות מעופפות
מיצי, ממריאים: המדריך של וואלה! להטסת חתולים
הם מקורקעים גם מכלבים: "וויפר" שיתק את מנצ'סטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully