וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רגב: "חיילים שאיחרו נענשו"; צה"ל מכחיש

פנחס וולף

24.1.2012 / 11:49

במהלך דיון בוועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון, טענה ח"כ רגב כי הגיעו לידיה תלונות, לפיהן חיילים נענשו לאחר החלת הסדר הנסיעה החדש ביום א'. באט"ל טוענים: "לא נכון"

עם החלת ההסדר החדש במסגרתו נקבע כי חיילים לא יוכלו לנסוע בחינם ברכבת בשעות העומס בימי ראשון, הבטיחו בצה"ל כי חיילים שיאחרו לבסיסיהם לא ייענשו, אולם ח"כ מירי רגב (ליכוד) טוענת כי במציאות התגלתה תמונה הפוכה לגמרי. בפתח דיון הבוקר (שלישי) בוועדת המשנה לכוח אדם ומילואים של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמרה ח"כ רגב כי קיבלה תלונות רבות על חיילים שנענשו בעקבות איחורים.

רגב ציינה כי בתלונות שקיבלה דובר בין היתר על חייל שנכלא בשל איחור לבסיס, חייל אחר שקיבל "שעה ביציאה" וחיילים אחרים שהוזהרו מלאחר שנית. כל זאת, כאמור, בניגוד להנחיה הברורה בעניין של סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נוה. רגב אמרה כי "אם החיילים האלה לא ייצאו היום מהכלא, זה יהיה חמור מאוד. אני דורשת שתצא הנחיה ברורה מאגף המבצעים שתתיר לחיילים להגיע מאוחר, אחרת יהיה פה ברדק שלם. חיילים לא צריכים לשלם על החלטות מעוותות שהצבא קיבל".

בצה"ל מכחישים בתוקף את הטענות שהעלתה רגב. ראש מטה אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, תת-אלוף עופר וולף אמר בדיון כי "יש מסמך שמנחה על התחלת פעילות מאוחרת בשלוש שעות. זה אומר שהמפקדים מתכננים את תחילת הפעילות בבסיסים יותר מאוחר. ההנחיה הופצה והיא ברורה למפקדים. מהאינפורמציה שיש לי, אנחנו לא מכירים אף חייל שנכנס לכלא בגין איחור בשל מערך ההיסעים. תוך כדי הדיון שלחנו שאילתה וקיבלנו תשובה מקצין משטרה צבאית ראשי – אין אף חייל שנכנס לכלא או קיבל ריתוק בשל איחור על זה. נקבל את השמות, נבדוק את העניין. המפקדים תודרכו לא להעניש חיילים שהגיעו יותר מאוחר".

וולף הוסיף כי "אחד הלקחים שאנחנו משכללים את הארגון, זה להוסיף עוד קווים ישירים שייקחו את החיילים דרומה וצפונה, כדי לקצר זמני נסיעה. ההדרכה המכינה לחלק מהחיילים לא הייתה מספיק טובה, ואנחנו יודעים לצבוע יחידות ספציפיות. נתנו הנחיות ממוקדות למפקדים, ואין לי ספק שבפעם הבאה זה יהיה הרבה יותר פשוט".

תא"ל וולף הודיע כי חיילים שעולים על הרכבת מהתחנות בדרום יוכלו להמשיך לנסוע גם לתחנות צפוניות יותר. לדבריו, "לא היו עיכובים של חיילים בתחנות, לא היתה צפיפות בהיסעים. מבחינת משכי נסיעה: ביותר מחצי מהקווים, ההפרש בזמני נסיעה הוא זניח, הפרש של 10-15 דקות. יש קווים בהם זמני הנסיעה עולים בסדר גודל של שעה-שעה וחצי. יש קווים, כמו מנהריה למחנה נתן, שנסע בפחות זמן ממה שנסעו ברכבת, והוא גם חוסך את הדילוג, כי הוא מגיע ממש עד מחנה נתן".

עוד בנושא:

בצה"ל לא מתרגשים: רק 200 חיילים שילמו על רכבת
ההסדר החדש ביום א': חיילים שילמו על הנסיעה ברכבת
גם ביום א' הקרוב: חיילים לא עולים לרכבת; כל התשובות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully