וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיסור על איחוד משפחות יהפוך לחוק? "זו גזענות"

פנחס וולף

23.1.2012 / 20:56

שר הפנים אמר כי לאחר פסיקת בג"ץ כי הוראת השעה האוסרת על פלסטינים שנישאו לישראלים לקבל אזרחות תיוותר בעינה, תכין הממשלה הצעה שתקבע העניין. ח"כ זחאלקה: "אנטי-אנושי"

הממשלה תכין הצעת חוק קבועה שתסדיר את סוגיית איסור איחוד המשפחות בין פלסטינים לישראלים שנישאו: כך הודיע הערב (שני) שר הפנים, אלי ישי. הכנסת קיימה היום דיון בהארכת הוראת השעה לתיקון החוק הקיים, במסגרתו אמר ישי: "בית המשפט העליון ביקש לחוקק חוק באופן מסודר שיסדיר את העניין הזה, כי החוק הקיים לשיטתו לא מספיק טוב. ממשלות ישראל, פעם אחר פעם, דחו זאת וביקשו הארכה הוראת השעה". עוד הוא ציין כי "התחלנו לגבש הצעת חוק חדשה. הממשלה מתכוונת לסיים את הצעת החוק ולהביא לאישור הכנסת בשנה הקרובה. עד אז אנחנו מבקשים שוב להביא הוראת שעה, כדי שלא יהיו פרצות בסוגיית איחוד המשפחות. למרות פסיקת בג"ץ, שעושה צדק, החוק יסדיר את זה באופן שיהיה אפשר לעמוד מול כל פסיקה אחרת בעתיד".

הדיון התקיים כעשרה ימים לאחר שבג"ץ הכשיר את "חוק האזרחות". הוראת השעה, שנקבעה בעיצומה של האינתיפאדה השנייה בשנת 2003, בעקבות החשש שארגוני הטרור ינצלו את "איחוד המשפחות כדי להחדיר לישראל מחבלים ולבצע פיגועים, הוארכה בכל שנה. כך עשתה הכנסת גם הערב, כשהאריכה את הוראת השעה בשנה נוספת.

ההחלטה בבג"ץ התקבלה ברוב זעום – 6 שופטים תמכו בה לעומת 5 שהתנגדו. על פי הוראת השעה, פלסטינים שהתחתנו עם ערבים-ישראלים לא יקבלו אזרחות ישראלית, אלא במקרים בהם השתכנע שר הפנים כי מדובר בפלסטיני שהוא או בני משפחתו שיתפו פעולה עם ישראל.

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר בדיון: "זהו לא רק חוק גזעני, הוא אנטי אנושי שמפורר משפחות, מפריד אם מילדיה ואב מילדיו. זה אות קלון לפרלמנט ואות קלון לבית המשפט העליון, שהמילה 'צדק', לא צריכה להיכלל בו".

עוד בנושא
בג”ץ: פלסטיני נשוי לישראלית לא יזכה לאזרחות
מטעמי ביטחון: יוארך תוקף חוק איסור איחוד משפחות
”חוק האזרחות מפרק משפחות, בג”ץ לא הגן עלינו”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully