וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיון בכנסת נחשף: מעוז עדיין משמש דירקטור באקסלנס

בית ההשקעות אקסלנס פיטר את הכלכלן הבכיר שלו בגין התבטאויותיו נגד "האליטה האשכנזית" - אך הותיר אותו בדירקטוריון החברה. יו"ר ועדת הכספים, גפני: "מעוז פגע בשבט הלבן"

למרות שנדמה ששככה מעט הסערה סביב דבריו של הכלכלן שלמה מעוז, שפוטר מחברת ההשקעות אקסלנס נשואה בגין דבריו נגד "האליטה האשכנזית", מסתמן כי הרוחות עדיין סוערות, ובדיון הבוקר (שני) בוועדת הכספים של הכנסת התברר כי מעוז עדיין משמש דירקטור בחברה ויו"ר הקרנות שלה.

בישיבה דנו חברי הכנסת בהתבטאותו של מעוז, שהתלונן בכנס ספיר לפני שבועיים על אפליה חמורה בישראל נגד בני עדות המזרח – ופוטר למחרת מתפקיד הכלכלן הראשי של בית ההשקעות. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), טען בדיון כי המניעים לפיטוריו של מעוז נבעו "מהפגיעה בשבט הלבן", ולא ממניעים ענייניים.

לדברי גפני, כשמעוז תקף בחריפות את החרדים, "איש לא פצה פה - לא בתקשורת ולא בבית ההשקעות". גפני אף הצהיר בפני חברת ועדת הכספים כי "לא ירפה מהנושא עד לבירור העיתוי לפיטורין, ועד לבירור מלא של אפליית המזרחים ברשויות השלטון ובאקדמיה". הוא הבהיר כי הוא אינו תומך בדבריו של מעוז, אך ציין כי "אכן נראה שקיימת אפליה נגד מזרחים". לחיזוק טענתו, טען גפני כי "בסגל האקדמי בישראל 91% הם אשכנזים - ורק 9% הם ספרדים. לא ניתן להתעלם מכך, וסביר להניח שהדבר מתקיים גם בפקידות הבכירה במשרדי הממשלה". גפני אף אמר כי בכוונתו לבדוק את הנושא בבתי המשפט כדי לבחון את מידת "האובייקטיביות" שיש בהם.

חבר הכנסת משה גפני ושר האוצר יובל שטייניץ בוועדת הכספים, דצמבר 2010. עומר מירון
יו"ר ועדת הכספים, משה גפני/עומר מירון

"מדוע היה צריך לפטר אותו עכשיו?", שאל גפני, "הרי בחודש אוגוסט מעוז דיבר נגד החרדים, ואמר הרבה דברים לא נכונים, ואקסלנס לא פיטרה אותו. איש לא פצה פה בנידון. עולה החשד שבהתבטאות הנוכחית מעוז פגע ב'שבט הלבן', וביקשו לפטר אותו". גפני אמר כי בכוונתו "לדרוש את תגובת האוצר - הרגולטור של שוק ההון - כדי להסביר מדוע חברת השקעות פרטית יכולה לפטר עובד בגלל שביטא דברים - שלפחות חלקם אמיתיים".

סמנכ"ל תפעול באקסלנס: מעוז כבר אינו פרזנטור בחברה

עוד אמר גפני כי "היום, ב-2012; צריך לברר כיצד עדיין מתקיימת אפליה, ומי מחשיב עצמו אליטה בחברה. הגיע הזמן לשנות את הדבר הזה, וכאן בוועדה יינתנו תשובות. מי שלא ייתן תשובות - לא נכניס אותו לכאן".

סמנכ"ל משאבי אנוש ותפעול בבית ההשקעות אקסלנס נשואה, משה ברמק, הגיב לדבריו של גפני, ואמר כי "בית ההשקעות משרת ציבור לקוחות מכל גווני הקשת, וגם בהחלטות ההשקעה לא באות כל התערבויות הנוגעות לנושא ההשתייכות העדתית. שלמה מעוז הועבר מתפקידו כפרזנטור של בית ההשקעות אך עודנו נושא בתפקיד בדירקטוריון החברה ומשמש כיו"ר הקרנות של החברה".

עוד בנושא
מעוז מגיב לפיטוריו: "אסור לומר אמת בישראל?
לא רק באקסלנס: מעוז חבר ב-15 דירקטוריונים
דעה: מעוז פוטר רק כי העז לתקוף את בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully