וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מכל 3 כבאים שפעלו בכרמל "חשו סכנה לחייהם"

קובי מנדל

22.1.2012 / 21:30

מחקר שהתבסס על מצבם הרפואי והנפשי של מאות כבאים ושוטרים שלקחו חלק בפעולות הכיבוי לפני כשנה, מעלה כי רובם היה בשטח לא אמצעי מיגון מתאימים, לעיתים כ-16 שעות ביממה

90% מכלל הכבאים והשוטרים שלקחו חלק בכיבוי הלהבות בשריפה הגדולה בכרמל בשנה שעברה, התלוננו מאז על בעיה בריאותית אחת לפחות שנגרמה עקב פעילותם בשטח - כך מתברר ממחקר שנערך על ידי צוות חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה. מדובר במחקר רב-שנתי שנערך באוניברסיטת חיפה, ושתוצאותיו הראשוניות מתפרסמות כאן ומציגות את מחזור הבדיקות הראשון של הנבדקים, לאחר השריפה שאירעה בחודש דצמבר 2010.

במסגרת המחקר חולקו שאלונים ל-272 כבאים ושוטרים שהשתתפו בפעולות הכיבוי, אשר התבקשו לפרט על מצבם הרפואי והנפשי בזמן השריפה ולאחריה. הממצאים מצביעים על כך שכשני שליש מהם חשו איום מיידי על חייהם במסגרת פעולות הכיבוי. כמחצית מנתח זה, התלוננו על תחושת דחק, גם בחלוף שבועות עד חודשים לאחר האירוע בכרמל.

ניסיונות כיבוי השריפה בעין הוד, יום שבת. אורי לנץ
לעיתים פעלו ללא אמצעי הגנה ראויים. פעולות הכיבוי בעין הוד/אורי לנץ

עוד עולה מהתוצאות, כי בקרב שליש מהמשיבים שהתלוננו על בעיות כלשהן מיד לאחר השריפה, נמשכו אותן התופעות גם לאחר שבוע מכיבוי השריפה. חלק קטן מן הנשאלים ציין כי סבל מבעיות נשימה למשך תקופה ממושכת.

"עסקו בפעולות כיבוי 16 שעות ביממה"

לדברי פרופ' רפאל כראל, אחד מעורכי המחקר, הממצאים מעלים כי רוב הנשאלים עסקו קרוב ל-16 שעות ביממה בפעולות הכיבוי, לעתים ללא אמצעי מיגון מתאימים ותוך לקיחת סיכונים אישיים. עוד הוסיף, כי המחקר נועד לבדוק האם ניתן לזהות השלכות בריאות ארוכות טווח אצל המעורבים במאמצי הכיבוי.

"בעקבות השריפה בכרמל נותר שיעור מסוים מהמשתתפים עם תופעות נשימתיות שנמשכו מעל לימים ספורים, כשאחרים נותרו עם תגובות דחק ממושכות. ממצאים אלה מעידים על הצורך בהמשך מעקב ובירור בעיות בריאות כרוניות בקבוצה זו", הוסיף פרופ' כראל.

עוד בנושא
המבקר: פרסום הדו"ח על הכרמל משתהה בשל החמרת הממצאים
ישי: "אסון הכרמל קרה בגלל כשל פיקודי מקומי"
שנה לאסון הכרמל: "מה שראיתי אין לתאר במילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully