וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "הזמן למנוע תקיפה צבאית באירן אוזל"

20.1.2012 / 13:05

נשיא צרפת התריע כי ללא סנקציות חריפות ומשמעותיות על אירן, לא תהיה דרך לעצור מתקפה צבאית על טהרן, שלדבריו "תחולל מהומה וכאוס במזרח התיכון ומעבר לו"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר היום (שישי) כי יש לאלץ את מנהיגי אירן לנהל משא ומתן בנושא העשרת האורניום במדינה. "יש לעשות הכל כדי למנוע התערבות צבאית אך הזמן הולך ואוזל", אמר סרקוזי בכנס שגרירים זרים בפריז.

"יש צורך בסנקציות החלטיות וחזקות יותר – לעצור את רכישת הנפט האירני ולהקפיא את נכסי הבנק המרכזי. מי שלא יסכים לסנקציות הללו יהיה אחראי על הסיכונים הצבאים הכרוכים בסכסוך", אמר סרקוזי.

נשיא צרפת קרא לרוסיה וסין לתמוך בסנקציות, הצפויות לזכות לאישור שרי החוץ של האיחוד האירופי ביום שני. סרקוזי אף הוסיף כי תקיפה באירן "תחולל מהומה וכאוס במזרח התיכון ומעבר לו".

"כל האופציות על השולחן"

על רקע הניסיון של ישראל וארצות הברית לתאם עמדות בכל הקשור לסוגיה האירנית, נחת אמש בארץ ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי. זאת לאחר שמוקדם יותר אתמול התייחס שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לנושא האירני.

במהלך הרצאה שנשא באוניברסיטת חיפה במסגרת "יום ארצות הברית" בקמפוס. השגריר האמריקני אמר כי "אנחנו יודעים שהסנקציות על אירן יכולות לא לעבוד, ולכן אנחנו משאירים את כל האופציות על השולחן, כפי שהנשיא אובמה ציין במפורש ואף הנחה את ראשי הצבא לעשות את כל הפעולות כדי להיות מוכנים לכל פעולה בכל שלב".

בתוך כך הודיע תאגיד הזיקוק הגדול ביותר בטורקיה - "טופרש" כי הוא צפוי לצמצם את התלות שלו בייבוא נפט מאירן. גורמים בתעשיית הנפט אמרו כי כחלק מהמהלך, נציגי החברה צפויים להיפגש עם גורמים ברשויות בסעודיה ולדון עימם בנושא.

עוד בנושא

דמפסי נחת בארץ; גנץ: ”נערכים לפעולות בעומק”
אירן מאשימה: האו”ם סיפק מידע שסייע בחיסול המדען
דיווח: טורקיה פועלת לצמצום התלות בנפט האירני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully