וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בבריטניה: חיילים פגעו מינית בילדים אפגנים

2 חיילים נעצרו בחשד שאילצו ילד וילדה, בני 10, "לגעת בהם". באפגניסטן מזכירים גם את פרשת החיילים האמריקאים שהשתינו על גופות, ומזהירים מ"פגיעה באמון העם בכוחות הזרים"

הנוכחות באפגניסטן ממשיכה לספק כותרות מביכות לכוחות נאט"ו. אחרי פרשת החיילים האמריקאים שהשתינו על גופות, מגיעה פרשה חדשה, הפעם במעורבות שני חיילים בריטים, שנעצרו על ידי המשטרה הצבאית בחשד שהתעללו מינית בילדים מקומיים בני עשר. את הסיפור חשף אתמול (רביעי) הצהובון "סאן", שאף טען כי שתי התקריות תועדו בווידאו, והחיילים הראו את הסרטונים לחבריהם על מחשבי לפטופ.

במשרד ההגנה הבריטי הבהירו כי החשדות "נלקחים ברצינות" ונחקרים. "אנחנו מודעים להאשמות לגבי התנהגות לא הולמת של שני חיילים", אמר אתמול דובר צבאי. "נפתחה חקירה במשטרה הצבאית". עוד נמסר כי המחשבים שעליהם נשמרו הסרטונים הוחרמו בידי החוקרים. לפי דיווח ה"סאן", ראש הממשלה דייוויד קמרון עודכן בתקרית, והביע "זעזוע עמוק".

לפי דיווח ה"סאן", אותם שני חיילים, בשתי תקריות נפרדות, אילצו ילד וילדה מקומיים, שניהם בני עשר, "לגעת בהם דרך בגדיהם". עם זאת, מקור המקורב לחקירה אמר לעיתון כי "דבר עדיין לא הוכח. עדיין לא ברור אם מדובר בהתנהגות מינית תוקפנית, או בסתם שיקול דעת לקוי. כך או כך, ברור שמדובר בהתנהגות בלתי נאותה ונוראית, הפוגעת קשות במוניטין של הצבא הבריטי באפגניסטן". גורם צבאי בכיר הוסיף: "אנחנו נחושים לרדת לעומק העניין בהקדם האפשרי. כל התנהגות פלילית תטופל במלוא חומרת הדין".

באפגניסטן מיהרו להגיב בשאט נפש לדיווח. מלשכתו של הנשיא חמיד קרזאי נמסר כי "ממשלת אפגניסטן מזועזעת עמוקות מהתרבותם של מקרי התנהגות בלתי מוסרית בקרב חיילים זרים, שבאופן טבעי פוגעות באמון העם האפגני בכוחות הבינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully