וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,600 אירו והוא שלכם: האקרופוליס יושכר למפגינים

ממשלת יוון, שמנסה להימנע בכל מחיר מפשיטת רגל, מנסה למלא את קופתה בדרכים יצירתיות, ומציעה אתרי מורשת לכל דורש. גם מפיקי קולנוע לא יצטרכו עוד לבנות סטים מדומים

המפגינים ביוון, שמאסו במדרכות השחוקות בכיכרות וברחובות הצפופים, ישמחו לגלות כי עולם חדש נפתח בפניהם. אחרי ששנים רבות, פסלו ארכיאולוגים ואנשי רוח שימוש באתרי מורשת כדי למלא את הקופה הלאומית המדלדלת, משרד התרבות באתונה לקח לידיו את האחריות על האתרים מהמועצה הלאומית לארכאולוגיה - ומציע אותם לכל המרבה במחיר.

שלט מחאה על האקרופוליס נגד תכנית הצנע ביוון. רויטרס
המבנה כבר שימש בעבר מיקום פופולרי למפגינים, שלא בהכרח יתלהבו מהמיזם החדש/רויטרס

הממשלה, שנאבקת בגירעון עמוק וזקוקה נואשות לכל סנט שביכולתה לקבל, תכננה את המיזם בחודשים האחרונים, והכריזה עליו רשמית השבוע.

במסגרת התכנית, יתאפשרו עצרות מחאה בתשלום באתרי מורשת לאומיים כדי לממן את אחזקתם. תמורת סכום פעוט של 1,600 אירו ליום, למשל, יהיה ניתן לשכור את מבנה האקרופוליס באתונה, מהאתרים הארכאולוגים הידועים בעולם. מי שיירשם מראש במשרד התרבות היווני, יוכל להשתמש באתר לכל מטרה, ואף לצלם בו סרטים מסחריים. אתר מפורסם נוסף המוצע להשכרה הוא הדלפי בדרום המדינה, שנחשב במיתולוגיה היוונית כמושבו של האורקל המפורסם.

האם התכנית תוציא את יוון מהבוץ?

למרות חבילת הסיוע העצומה שקיבלה יוון בשנה שעברה מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, המדינה עדיין מצויה במשבר כלכלי עמוק, ומנסה להימנע בכל מחיר מפשיטת רגל שתאלץ אותה לקבל סיוע נוסף. יוון גם טרם התאוששה מהמשבר הפוליטי שפוקד אותה, למרות מינויו של ראש הממשלה לוקאס פפדמוס, שהחליף בתפקיד את ג'ורג' פפנדראו, המנהיג שלא הצליח לחלץ את ארצו מהבוץ.

באוקטובר: חצי מיליון יוונים הפגינו נגד חוקי הצנע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully