וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: חצי מיליון בהפגנות אלימות נגד חוק הצנע

מאות אלפי יוונים הפגינו באתונה נגד חוקי צנע שהובאו לאישור הפרלמנט במדינה. המפגינים יידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השוטרים שהיו פרושים ברחובות העיר. מחר צפויה שביתה כללית

מפגינים התעמתו היום (רביעי) עם כוחות המשטרה היוונים, מול בניין הפרלמנט באתונה במהלך צעדת המונים בה השתתפו מאות אלפי בני אדם, כך דיווח ה"טיימס" היווני. הצעדה, שאורגנה על ידי ארגוני העובדים הגדולים ביוון, מסמנת את פתיחתה של שביתה כללית בת 48 שעות במשק היווני, במחאה על חוק צנע חדש שנועד לחלץ את המדינה מהמצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה.

אם יתקבל החוק, המשק היווני צפוי לקיצוצים של עד 40% במשכורות עובדי הציבור, העלאות מיסים, ביטול הסכמי שכר במשק וביטול האיסור על פיטורי עובדי ציבור. "הצנע יחריף את המיתון ואת האבטלה, בעוד שהכנסותיה של המדינה ימשיכו לצנוח, דבר שייצור מעגל מוות למדינה", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס קוסטס ציקריקס, העומד בראש ארגון העובדים "ADEDY" המונה כחצי מיליון עובדים. ציקריקס תקף את החלטת הממשלה היוונית ואמר שהיא מנסה לכפות באופן עיוור מדיניות צנע, וקרא לפרלמנט לדחות את המהלך.

עוד בנושא:
יוון צפויה לקבל את השלב הבא בחבילת החילוץ בנובמבר
שביתה כללית ביוון - התפרעויות קשות באתונה
יוון: הפרלמנט אישר את הקיצוץ, בחוץ מהומות

מפגינים יוונים מתעמתים עם המשטרה בעקבות חוקי צנע. AP
המפגינים יידו אבנים, פצצות מאולתרות ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים. אתונה, היום/AP

משטרת אתונה, שהפיקה לקחים מסבב ההפגנות הקודם שהתרחש במדינה בחודש יוני, פרשה ברחבי אתונה למעלה מ-5,000 שוטרים חמושים באמצעים לפיזור הפגנות. הצעדה יצאה בשעה 11 בבוקר ממרכז אתונה לכיוון בניין הפרלמנט. כאשר הגיעה הצעדה ליעדה, הציתו מפגינים רעולי פנים תא של משמר הפרלמנט, מה שנתן את האות לפרוץ העימותים האלימים בין השוטרים למפגינים. המפגינים יידו אבנים, פצצות מאולתרות ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהגיבו מצדם בירי פצצות גז מדמיע.

גם בתחילת החודש פתחו מאות אלפי עובדי מדינה ביוון בשביתה כללית במחאה על תוכנית הצנע שאישרה ממשלת יוון כמה ימים קודם לכן, וכללה את פיטוריהם של 30 אלף עובדים במגזר הציבורי. השביתה, שנמשכה 24 שעות, השביתה כליל את שדה התעופה הבינלאומי של יוון וכללה בנוסף את מוסדות החינוך, בתי החולים ואפילו את אתר התיירות - האקרופוליס באתונה.

השביתה התקיימה יממה לאחר שמנהיגי אירופה החליטו לדחות את ההחלטה בנוגע להעברת התשלום הקרוב במסגרת חבילת הסיוע ליוון ל-13 באוקטובר. בורסת אתונה צנחה בעקבות הדחייה ב-6.3% והגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1993. ללא התשלום, יוון הייתה צפויה שלא לעמוד במכלול חובותיה בחודש הבא, מה שהיה יכול להוביל לחדלות פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully