וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית ביוון - התפרעויות קשות באתונה

מחר צפוי הפרלמנט לאשר עוד קיצוץ של 28 מיליארד אירו, כפי שדורשת קרן המטבע תמורת חבילת סיוע שתמנע מהמדינה פשיטת רגל. הפגנת רבבות בבירה הידרדרה להתפרעויות ועימותים עם המשטרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד יום של הפגנות סוערות ועימותים אלימים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון באתונה, על רקע המשבר הכלכלי ביוון. אמש (שלישי) פתחו אלפי עובדים יוונים בשביתה כללית בת יומיים, במחאה על הקיצוצים שמתכננת ממשלתו של ג'ורג' פפנדראו במסגרת מדיניות הצנע שלה. כ-20,000 בני אדם נטלו היום חלק בצעדת ענק סמוך לבניין הפרלמנט, לקראת ההצבעה על תוכנית הקיצוצים המתוכננת למחר.

בתחילה התנהלה ההפגנה בשקט, כשההמונים - מרביתם חברי מפלגת השמאל הקומוניסטית - נשאו שלטים עליהם נכתב "על הגנבים לעזוב את הפרלמנט" ו"לא ניתן לקפיטליזם להרוג אותנו", והסתפקו בקריאות נגד הגזירות.

המשבר המחריף ביוון - כותרות אחרונות:
על רקע ההפגנות: אושרה ממשלה חדשה ביוון
מנהיגי אירופה דחו את הענקת הסיוע ליוון
יוון תזדקק לסיוע של 100 מיליארד יורו

מהומות והתפרעויות במחאה על מדיניות הקיצוצים מול בניין הפרלמנט, אתונה, יוון, 28 ביוני 2011. רויטרס
המפגינים כילו את זעמם בכל הבא ליד/רויטרס

"כל אחד מאיתנו חייב להתנגד לצעדים הנוראיים הללו", אמר לרויטרס אחד המפגינים, פבלוס סוליוטיס. "ימים שחורים לפנינו". מפגין אחר, נקטריוס אמטרזיס, הוסיף: "הצעדים הללו מחסלים את העם היווני. לצערנו, הם יעברו בפרלמנט - אבל העם שמחוץ לפרלמנט חייב להתנגד להם. לא משנה מה יוחלט בפנים, עלינו לא לקבל זאת בשום צורה, כי האנשים סובלים והילדים שלנו גם יסבלו".

ניידת שידור הועלתה באש

כפי שקרה בלא מעט הפגנות באתונה בתקופה האחרונה, עד מהרה יצאו העניינים משליטה, ומאות מפגינים צעירים, מרביתם רעולי פנים, החלו לכלות את זעמם בכל הבא ליד: רגמו את השוטרים באבנים ובמקלות, השליכו לעברם בקבוקי תבערה ואף הציתו מכלי אשפה גדולים ברחובות העיר. בהמשך העלו המפגינים באש ניידת שידור של אחת מרשתות הלוויין. למעלה מ-5,000 שוטרים הוצבו מול המתפרעים, התעמתו איתם, וניסו לפזרם בגז מדמיע, אך לא תמיד בהצלחה מרובה.

מהומות והתפרעויות במחאה על מדיניות הקיצוצים מול בניין הפרלמנט, אתונה, יוון, 28 ביוני 2011. רויטרס
רבים מהמתפרעים היו רעולי פנים/רויטרס

תוכנית הצנע החדשה שעליה תצביע הממשלה היום בניסיון לעצור את המשבר הכלכלי אליו נקלעה המדינה, כוללת קיצוץ בהיקף של עשרים ושמונה מיליארד אירו, אותו דורשת קרן המטבע הבינלאומית מיוון בתמורה להענקת חבילת סיוע למדינה. אם עד סוף החודש לא יעברו הקיצוצים, לא תקבל יוון את הסיוע מקרן המטבע - המהווה רק חלק מחבילת סיוע בינלאומית כוללת של 110 מיליארד יורו - והיא תוכרז חדלת פרעון ב-15 ביולי.

המפגינים מצהירים בינתיים כי ימשיכו בצעדי המחאה, אך קשה להאמין שהמראות והקולות מאתונה - קשים ככל שיהיו - אכן יצליחו לעצור את הגזירות הבלתי נמנעות.

(עדכון ראשון: 28.06.2011, 21:37)

מהומות והתפרעויות במחאה על מדיניות הקיצוצים מול בניין הפרלמנט, אתונה, יוון, 28 ביוני 2011. רויטרס
"כל אחד מאיתנו חייב להתנגד לצעדים הנוראיים הללו", מפגינים מול הפרלמנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully