וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום משא ומתן: הסתיימה השביתה ברשויות המקומיות

טל שלו וענת שלו

17.1.2012 / 18:26

ראשי הרשויות המקומיות ומשרד ראש הממשלה גיבשו מסמך הבנות. הצדדים הסכימו כי הנושאים שעמדו על הפרק, בהם תעריפי המים והארנונה, ייבחנו מחדש. נתניהו: "נחזק הרשויות"

בתום פגישה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר לראשי מרכז השלטון המקומי, הודיעו הערב (שלישי) ראשי הרשויות המקומיות על החלטתם להפסיק את השביתה שהחלה אתמול בבוקר. ראשי הרשויות החליטו לשבות במחאה על שורת הליכי החקיקה האחרונה בתחום הרווחה, שבבסיסן הענקת הנחות בארנונה וכן בשל מחיר המים לצרכן.

לפי הסיכום בין הצדדים, יוקם פורום מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות מנהלי משרד הפנים, הרווחה, החינוך וגורמים נוספים, יחד עם מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שידון ויילבן את הסוגיות שעל הפרק, וכן בתביעת ראשי השלטון המקומי להורדת מחירי המים. כמו כן, בהתאם לדרישת ראשי הרשויות, הוחלט לא לשנות את החלוקה הנוכחית של רווחי מפעל הפיס משרד האוצר לבין השלטון המקומי. הצדדים סיכמו גם כי יפעלו במשותף עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, למניעת הפגיעה בתרומות ברשויות המקומיות.

מנכ?ל משרד ראש הממשלה לוקר התחייב כי ראש הממשלה יפעל לסיכול יוזמות חקיקה בעייתיות בכנסת בנושא הארנונה, המטילות נטל תקציבי על הרשויות המקומיות. עוד סוכם כי שר הפנים יקפיא למשך 45 ימים את הרפורמה בארנונה, ובמהלך זמן זה ידון צוות משותף בנושא. כמו כן, שר הפנים יבחן בתום 45 יום את השלכות יישום "טבלת מבחן ההכנסה", ובנושא המים סוכם כי שרי הפנים והאוצר יפעלו לפי המלצות "ועדת ניסן", לאישור הנחות מטעמים סוציאליים לצרכנים.

"אני לא צריך לכתוב מכתבים ולאיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההסכם ואמר כי "אני שמח יחד עם תושבי הערים, שהשביתה הסתיימה ושהשירותים יחזרו לפעול כרגיל. מאז הקמת הממשלה הנוכחית היא פעלה לחיזוק השלטון המקומי והקצתה 13.5 מיליארד שקלים לפעילות במגוון תחומים והיא תמשיך לעשות כך גם בעתיד".

גם יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט בירך על ההסכם. בהודעה שפרסם ציין בוחבוט כי "האזרח יצא בקיץ לשביתות ולהפגנות למען צדק חברתי ומי שדואג לצדק חברתי זה ראשי הרשויות וגם האזרח עצמו יודע היטב שכל שביתה שלנו היא לגייס כסף ותקציבים. אני שמח שהיום חתמנו על הסכם עם לשכת ראש הממשלה. אנחנו חוזרים מחר לעבודה".

בוחבוט הוסיף כי "אחד הדברים החשובים הוא שהקמנו שולחן עגול עם מנכ"לי משרד ראש הממשלה. משרד הפנים החליט שביחד איתנו נתחיל לעבוד. בשולחן העגול הזה נעלה בפניו את כל הבעיות ואני לא צריך לכתוב מכתבים ולאיים. אני מקווה שעם השולחן העגול לא נצטרך כל כמה חודשים לבוא ולעשות הפגנה או להשבית את חייהם של תושבי מדינת ישראל".

מהשלטון המקומי נמסר כי "מדובר בהישג חסר תקדים לשלטון המקומי בעניין המים: השגנו הוזלה במחיר המים לשכבות המוחלשות ולנכים וכן נושא הוזלת המים לאזרח יידון בוועדה משותפת של שלושת המנכ"לים. כמו כן יתאפשר מתן תרומות מהמגזר העסקי לרשויות המקומיות. הכספים המיועדים לקהילה על ידי מפעל הפיס יישארו על כנם, תתבטל החקיקה הפוגענית ותיעצר, כולל המלצות ועדת קהת. בנוסף, מנענו את העלאת יוקר המחיה".

עוד בנושא:

השר ישי בבוקר: הרשויות לא דורשות מיליארדים
אתמול: ראש הממשלה נתניהו הזהיר מ"נזק לתושבים"
כך זה החל אתמול: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו"חות

לפניות לכתבות:

טל - tal_sh@walla.net.il
ענת - anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully