וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה כללית ברשויות המקומיות: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו"חות

ענת שלו וטל שלו

16.1.2012 / 7:00

על רקע שורת הליכי החקיקה החברתיים וההקלות בארנונה, נפתחת הבוקר שביתה ב-255 הרשויות. הזבל לא יפונה, דו"חות חניה לא יחולקו. הלימודים, לרבות הבגרות באנגלית - כרגיל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

255 רשויות השלטון המקומי, בהן כל הערים הגדולות בישראל, יפתחו הבוקר (שני) בשביתה כללית עד להודעה חדשה. אמש נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אך הפגישה לא הניבה תוצאות. ברשויות מבקשים למחות על שורת הליכי החקיקה האחרונה בתחום החברה והרווחה, שבבסיסן הענקת הקלות בארנונה. מובילי המאבק רואים בהליכי החקיקה פגיעה באזרחים והכבדת יוקר המחייה עליהם, באמצעות "הכנסת היד לכיס האזרחים, כדי לתת לגורמי אינטרס שונים פטורים מארנונה, תוך פגיעה קשה ברווחתם של האזרחים – בחינוך, בביטחון התלמידים, בהסעות, באיכות האוויר, באוכלוסיות הרווחה, בתרבות ובגמלאים".

אמש נפגשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראשי מרכז השלטון המקומי בניסיון למנוע את השביתה, אך ללא הועיל. "זה לא הזמן לטלטל את המשק בשביתה כללית. זאת תהיה פגיעה באזרחים על סוגיות שניתן לפתור בזמן קצר. אנחנו באותה סירה ואתם לא צריכים לשלם את המחיר של חקיקה פופוליסטית ובלתי אחראית. חשוב שנמשיך לנהוג באחריות כלכלית ולא לפזר כספים בלי הכרה", אמר ראש הממשלה.

אילוסטרציה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
זה הולך להיות מסריח/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

במסגרת השביתה, לא ירשמו עובדי הרשויות דו"חות חניה, לא תפונה אשפה, לא ייערכו בדיקות וטרינריות למזון המוכנס לערים, לרבות בשר, עופות ודגים, יופסקו שירותי הניקיון, כולל אלה המבוצעים על ידי קבלני משנה, לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות ולא יינתן מענה טלפוני. בנוסף, שירותי השיטור העירוני לא יופעלו, ויבוטלו עבודות תחזוקה. שירותי הרווחה לא יינתנו, הבריכות והספריות העירוניות יוותרו סגורות, הסייעות והמאבטחים בגני הילדים ישבתו וההסעות לבתי הספר והגנים לא יצאו לדרכן. גם החוגים והפעילויות השונות במתנ"סים לא יתקיימו.

עם זאת, מערכת החינוך תפעל היום כרגיל ובתוך כך, בחינות הבגרות יתקיימו כסדרן, מוסדות החינוך יאובטחו וגני הילדים נערכו במהלך היום לסיוע הורים מתנדבים במקום הסייעות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"לא מוכנים לסבסד את הממשלה"

הזרז לשביתה היה החלת חוק חינוך חובה מגיל שלוש, עליו החליטה הממשלה ללא תיאום עם הרשויות המקומיות. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי ההחלטה של ועדת המאבקים במרכז השלטון המקומי נועדה למחות על "גל של חקיקה פופליסטית שיגדיל את הגירעונות של הרשויות ויפגע ביכולתו של השלטון המקומי לתפקד ולהעניק שירותים לתושבים". באשר לחוק, אמר בוחבוט: "הממשלה ורבים מחברי הכנסת מדברים על יישום מסקנות ועדת טרכטנברג ועל צדק חברתי, אך מה שהם עושים הוא להשמיע הצהרות שהן 'צ'ק ללא כיסוי'. הפוליטיקאים מריחים את הפריימריז וזה פוגע באזרחים. מה עומד מאחורי חוק חינוך חינם? לבנות 2,000 כיתות בעלות של יותר ממיליון וחצי שקל לכיתה. אנחנו יודעים שרשויות גדולות יידרשו לשלם 40% מעלות הכיתה על חשבונן. מה הם עושים פה? לקחו מכיס אחד והעבירו לאחר, לא התייעצו ולא דיברנו איתנו – אנחנו קבלן המשנה של הממשלה. אנחנו לא מוכנים יותר לסבסד את ממשלת ישראל".

יו"ר מטה המאבק של השלטון המקומי וראש העיר דימונה, מאיר כהן, ביקש להדגיש כי השביתה היא למען האזרחים, ולא נגדם. "אנחנו בחזית החברתית למען טובת תושבינו. לא ניתן להפקיר את הציבור הישראלי. דווקא במיתון שמאיים לפקוד את הציבור בנוסף ליוקר המחייה האימתני בישראל, מחליטים לגזור עליו גזירות נוספות. זוהי שעתנו לממש את מהותנו כשליחיו ונציגיו של האזרח הקטן".

עוד על השביתה
בוחבוט: ”לא נסבסד את ממשלת ישראל”
הרשויות המקומיות מאיימות: ”נשבות החל ממחר”
השלטון המקומי: אין לנו כסף לחינוך חובה מגיל 3

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתבות:

ענת- anat.shalev2184@walla.com
טל - tal_sh@walla.net.il

עדכון ראשון: 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully