וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות מאיימות: "נשבות החל ממחר"

חיים ביאור

15.1.2012 / 8:08

במחאה על שורת החלטות שלדבריהם יפגעו בתקציב הרשויות המקומיות ויגדילו את גירעונן מאיימים ראשי הרשויות לפתוח בשביתה. הערב יתנהלו מגעים עם נציגי משרדי הממשלה

הרשויות המקומיות בכל הארץ מתכוונות לקיים שביתה החל ממחר בבוקר (ב'). עקב כך, לא יינתנו שירותים בסיסיים - לא תפונה אשפה מהרחובות, הפיקוח העירוני וההנדסי לא יפעלו, לא יירשמו דו"חות חנייה על ידי פקחי העיריות ולא יינתנו שירותי מזכירות, ניקיון ושמירה בבתי הספר. משרדי הרשויות יהיו סגורים לקהל.

עם זאת, היום בערב צפויים מגעים בין נציגי משרד ראש הממשלה ומשרדי האוצר והפנים לבין ראשי מרכז השלטון המקומי, בניסיון למנוע את השביתה העשויה לגרום לשיבושים קשים במשק.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר בסוף השבוע כי ההחלטה של ועדת המאבקים במרכז השלטון המקומי ושל פורום 15 הערים העצמאיות נועדה למחות על "גל של חקיקה פופוליסטית שיגדיל את הגירעונות של הרשויות ויפגע ביכולתו של השלטון המקומי לתפקד ולהעניק שירותים לתושבים".

לדברי בוחבוט, בכל יום יחליט השלטון המקומי על סוג אחר של פעולות מחאה. בוחבוט הוסיף כי חלק מהפעולות יפגעו בתפקוד השוטף של משרדי הממשלה עצמם, אך סירב לפרט. עוד הוא אמר כי רק אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יתערב אישית במשבר ויציע פתרונות הולמים, ששרי הפנים, האוצר והחינוך יאמצו, ניתן יהיה לשקול את ביטול השביתה, האמורה להימשך ללא הגבלת זמן.

ראשי הרשויות המקומיות זועמים על שורה של מהלכים שעליהם החליטו הממשלה והכנסת, כמו העברת רוב הכנסות מפעל הפיס לקופת המדינה, צמצום מענקי האיזון המשולמים מקופת המדינה לעיריות ולמועצות מקומיות המתקשות לכסות את גירעונותיהם, והרחבת הפטורים מתשלום ארנונה לאוכלוסיות מתפתחות או חלשות. מרכז השלטון המקומי דורש שמשרדי הממשלה ישפו את הרשויות המקומיות במיליארדי שקלים כדי למנוע מצב שבו הנטל הנובע ממהלכים אלה ייפול כולו על כתפיהן.

השלטון המקומי גם דורש גיבוי תקציבי לנוכח מהלכי החקיקה האחרונים, ובראשם חינוך חינם לילדים מגיל שלוש - שיחייבו תוספת של גני ילדים והקמת תשתיות חדשות. "הממשלה ורבים מחברי הכנסת מדברים על יישום מסקנות ועדת טרכטנברג ועל צדק חברתי, אך מה שהם עושים הוא להשמיעלמעשה הם משמיעים הצהרות שהן בגדר צ'ק ללא כיסוי, וכל יישום שלהן הוא מכת מוות לחינוך ולרווחה", טען בוחבוט.

בשלטון המקומי חוששים שגם חתימת הסכם קיבוצי בין המדינה, המעסיקים הפרטיים וההסתדרות בנוגע להפיכת עובדי קבלן לעובדים ישירים או שיפור בשכרם ובתנאי העסקתם - יגדיל משמעותית את עלויות העסקת של אלפי עובדים. הללו על ידי הרשויות המקומיות הן אחד המעסיקים הגדולים ביותר במשק של עובדי קבלן. נציג של מרכז השלטון המקומי אף משתתף במשא ומתן בעניין עובדי הקבלן ומתריע מפני השלכותיו הכספיות של ההסכם הצפוי בתחום זה.

"אנו נאלצים לצאת למאבק של אין ברירה, כדי לשמור על איכות החיים של תושבינו", אמר בוחבוט. "חבל ששרי הממשלה וחברי הכנסת אינם מגלים את אותה נחישות כדי לקדם נושאים חברתיים בוערים כמו הוזלת מחירי המים לאזרח".

רק בשבוע שעבר העביר ח"כ חיים כץ חוק פופוליסטי של פטור מארנונה שייטיב רק עם גופים עיסקיים, הודעתי ליועץ המשפטי לממשלה כי בכוונתנו לא לבצע את החוקים החדשים".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, המשמש יו"ר פורום 15 הערים העצמאיות, אמר "שר הפנים, שלא הורגש וכמעט שלא עשה דבר בענייני השלטון המקומי בשנים שבהן הוא מכהן בתפקידו, החליט לפתע להיות אקטיבי, אלא שבמקום לפעול לקידום האיתנות הפיננסית של רשויות מקומיות, הוא מחליט לקדם הנחות בארנונה, בלי להיוועץ ברשויות".

ממשרדי האוצר, הפנים והחינוך נמסר בתגובה כי הם מצויים במגעים עם ראשי השלטון המקומי במטרה לגבש פתרון מוסכם שימנע את פרוץ השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully