וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמשכת; אלי ישי: הם לא דורשים מיליארדים

למרות ששר הפנים ויו"ר השלטון המקומי מסכימים שניתן לסיים את השביתה כבר היום, עם גיבוש מתווה ההבנות, מרבית הרשויות עודן משותקות - פרט לערים "המורדות" בשלמה בוחבוט

ברקע חילוקי הדעות הפנימיים בין ראשי הרשויות המקומיות, השביתה בשלטון המקומי נכנסת הבוקר (שלישי) ליומה השני. מנגד, מסתמנת נכונות בקרב כל הצדדים להגיע להבנות, שיסללו את הדרך לסיומה של השביתה. אתמול, הגיע שר הפנים, אלי ישי, למסמך הבנות בן 14 נקודות עם יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט. הנקודות נוגעות לסעיפים התקציביים אותם מבקשים ליישם בשלטון המקומי, בהן חלוקת כספי תרומות מפעל הפיס, מתן הנחות בתשלומי הארנונה והורדת מחירי המים.

אלא שהמתווה המדובר הועבר לידי לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעד כה דחה את קבלתו, בטענה כי הוא "יעלה מיליארדים", וכי מסיבה זו יש לבחון את הדרישות ולא לקבלן לאלתר. נכון לשעה זו, ממשיכה השביתה בכלל הרשויות המקומיות - למעט בטירת הכרמל, בנתניה ובנצרת עילית, שראשיהן הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם שלמה בוחבוט, ולמעשה קיבלו את דרישת ראש הממשלה לסיים את השביתה לאלתר, כדי להעניק לממשלה ארכה בת ארבעה שבועות לבחון את דרישות השלטון המקומי. כמו כן, כפי שהוחלט אמש בישיבת ראשי הרשויות, ובעקבות לחצי הציבור, מערך החינוך המיוחד לא יושבת היום ובתי הספר יפעלו כרגיל - כך שהנפגעים העיקריים מהשביתה יהיו ההורים להם ילדים בגנים שמפעילות העיריות.

זבל ברחובות תל אביב ביום השביתה של הרשויות המקומיות, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
הזבל כבר נערם ברחובות. רחוב בתל אביב שהאשפה לא נאספה ממנו/נמרוד סונדרס

במסגרת השביתה הנמשכת הבוקר לא ירשמו דו"חות חניה, לא תפונה אשפה, לא ייערכו בדיקות וטרינריות למזון המוכנס לערים, לרבות בשר, עופות ודגים ויופסקו שירותי הניקיון, כולל אלה המבוצעים על ידי קבלני משנה. לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות, ולא יינתן מענה טלפוני. שירותי השיטור העירוני לא יופעלו, ויבוטלו עבודות תחזוקה, ושירותי הרווחה לא יינתנו. הבריכות והספריות העירוניות יוותרו סגורות, וגם החוגים והפעילויות השונות במתנ"סים לא יתקיימו.

מאמץ להשיג סיכום אחרון עם נתניהו לפני צאתו להולנד

הבוקר, בריאיון לגלי צה"ל, דחה שר הפנים ישי את עמדת לשכת רה"מ, לפיה דרישות השלטון המקומי הן בעלות של מיליארדי שקלים, "אני אומר את זה כשר פנים", אמר. לדבריו, גם בשלטון המקומי מעוניינים להביא לקץ השביתה, ואומרים כי במסמך ההבנות אין סעיף הקובע כי יש למלא אחר הדרישות באופן מידי, "אלא בתוך ארבעה שבועות לפחות". ישי סיפר כי שוחח הבוקר עם שלמה בוחבוט, וביקש ממנו שוב לתת לרה"מ, היוצא לביקור בהולנד, ארכה למילוי הדרישות כדי להביא לסיום השביתה. "אני אופטימי ומקווה שהשביתה תסתיים, הפערים לא גדולים", אמר ישי, "מקווה שעוד הבוקר נוכל להכריז על סיום השביתה".

בוחבוט הבהיר כי גם הוא מוכן לקבל את הצעת ראש הממשלה, לפיה השביתה תסתיים מיד וכי הממשלה תשיב לדרישות השלטון המקומי בתוך ארבעה שבועות, וכך לגבי ארבעת הסעיפים מרכזיים במתווה שהושג. בריאיון לרשת ב', אמר בוחבוט: "אנחנו מוכנים לשבת היום עד שייצא עשן לבן", וסיכם כי הוא ממתין לקריאה מלשכת ראש הממשלה כדי "להגיע לסיום השביתה".

עוד על השביתה:
גם הורי החינוך המיוחד נשארו בבית
ראש הממשלה מזהיר: נזק לתושבים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully