וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים סוערת: משפט חוזר לרוצח "נינט הלבנונית"

ניר יהב

16.1.2012 / 17:55

שנתיים אחרי שנגזרו 15 שנות מאסר על המיליארדר הישאם טלעת מוסטפא, שהורשע ברצח הזמרת סוזן תמים לאחר שסיימה את הרומן ביניהם, הורה בית משפט במצרים על קיום משפט חוזר

התפתחות דרמטית נוספת בפרשה שהסעירה את העולם הערבי: בית משפט במצרים הורה היום (שני) על קיום משפט חוזר לאיל ההון המצרי וחבר הפרלמנט לשעבר, הישאם טלעת מוסטפא, המרצה 15 שנות מאסר בעקבות הרשעתו לפני כשנתיים בהזמנת רצח הזמרת הלבנונית סוזן תמים בשנת 2008, לאחר שזו נפרדה ממנו. בכך קיבל בית המשפט בראשות השופט אחמד כמאל א-דין את עתירתו של מוסטפא.

גם עתירתו של מוחסן סוכרי, קצין ביטחון מצרי שהורשע ברצח תמים בהזמנתו של מוסטפא ונידון למאסר עולם, התקבלה וגם הוא יזכה למשפט חוזר. המשפט ייפתח ב-6 בפברואר. עם פרסום החלטת בית המשפט, צעקו פרקליטיהם של סוכרי ומוסטפא "אללה אכבר". אביו של סוכרי הביע שמחה אף הוא, אך נמנע ממסירת תגובה כלשהי לתקשורת.

הזמרת הלבנונית שנרצחה, סוזן תמים וטלעת מוסטפא. AP Photo, File, AP
שילם לרוצח שני מיליון דולרים כדי שידקור אותה למוות. מוסטפא ותמים/AP, AP Photo, File

תמים, שבישראל מיהרו להכתירה בתואר "נינט הלבנונית", נמצאה בדירתה בנסיכות דובאי ללא רוח חיים ביולי 2008, כשעל גופתה סימני אלימות ודקירות. משטרת מצרים עצרה בתוך זמן קצר את מוסטפא, שהיה בקשר רומנטי עם תמים, בחשד ששכר רוצח לחסלה לאחר שסיימה את הרומן ביניהם. מכתב האישום בו הורשע, עלה כי מוסטפא שילם לסוכרי שני מיליון דולרים כדי שידקור את הזמרת למוות. במקור נגזר עונש מוות על שני הנאשמים, אך עונש זה הומתק מאוחר יותר ל-15 שנות מאסר למוסטפא ומאסר עולם לסוכרי.

הן הרצח והן מעצרו של מוסטפא עוררו סערה רבה במצרים ובעולם הערבי. מוסטפא הוא הבעלים של אחת מחברות הנדל"ן הגדולות במצרים. הונו מוערך במיליארדי דולרים, והוא היה גם פעיל במפלגתו של חוסני מובארק בעת שזו שלטה במדינה. שמונה חודשים לפני הרצח, הוא קנה דירה בדובאי.

לפנייה לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully